Uitvoeren bios update niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoukjong

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Ik ben een nieuwe pc in elkaar aan het zetten en krijg nu bij het opstarten de melding dat ik een bios update uit moet voeren, omdat de huidige biosversie niet geschikt is voor mijn processor (PcChips met AMD Sempron 2600). Ik wil wel een bios update uitvoeren, maar met geen enkele bootmogelijkheid pakt de pc de floppy disk. Hoe krijg ik de bios toch ge- update?

Dus je kan niet booten vanaf floppy?
Floppy wordt wel herkend in bios?

sluit de cd-rom en de harde schyf eens af, zodat de floppy de enigste is die over blyft

Ik heb een PcChips M861G(1.6A) 754 moederbord. Ik zou niet weten of de floppy drive wel herkend wordt in de bios, want daar kom ik dus niet in..
Ik krijg bij het opstarten de melding dat ik op shift + tab moet drukken om te kiezen op welke manier ik wil booten. Welke manier ik ook kies (local booth, network booth, bios booth) ik kom steeds bij hetzelfde scherm uit. In dat scherm krijg ik de melding dat ik een bios update uit moet voeren.. en dat lukt dus net niet..

Ik neem wel aan dat je de BIOS update van de site hebt gedownload en dat je dus dat allemaal op een floppy hebt staan zoals beschreven onderaan deze pagina (how to flash BIOS)? , vraag het toch maar effe :confused:

Als je probeert met de DEL in de BIOS te komen lukt dat dus niet?

Laatst bewerkt:
Ik heb alles losgekoppeld behalve de floppydisk, maar zelfs dan pakt hij de floppy niet. Begin een beetje te twijfeen of ik hem goed heb aangesloten.. gedraaide kant aan de kant van de disk, met de rode draai aan de kant van de voedingskabel toch?

Ik kom dus de hele bios niet in. Ik kan op del drukken tijdens het opstarten tot ik een ons weeg, maar er gebeurd niets. Het opstarten gaat ook veel te snel om uberhaupt te kunnen zien op welke toetsen ik dan moet drukken. Welke toetsencombi's kan ik nog meer proberen of heeft er nog iemand een andere tip?

Nou, het blijkt dat ik eerst een andere processor aan moet sluiten, dan de update uit moet voeren en dan de andere processor weer terug moet plaatsen. Helaas heb ik niet ergens een reserveprocessor liggen, dus ik heb het moederbord teruggestuurd en omgeruild.. En nu doet alles het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan