Uitvoeren is weg en herstelpunt werkt niet meer alsook taskmanager is uitgschakeld...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeGeestJ

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
66
zoals de titel zegt werkt er dus nix meer...Ik heb met issas(virus) gezeten maar is nu van mijn pc... Iemand een idee of een oplossing van wat ik eraan kan doen?

Grtz:)
 
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink alles aan in de sectie Registration Center, en druk op Go.

Als dat verder geen foutmeldingen geeft, ook even op de knop Policies drukken, en die instellingen die je niet aanstaan daar verwijderen. Daarna kijken of je Uitvoeren weer beschikbaar kunt maken en of ook bijv. Taakbeheer weer werkt.

We horen wel hoe het afgelopen is.

Tijs.
 
heb ik dus geprobeerd, maar dit doet nix..enkel dat mijn pc de eerste 10 keer blauw scherm gaf bij de opstart...

nog ideeën??
 
Ik heb er nog wel een paar voor je:
Start weer Dial-a-fix, klik op het 'hamertje', en kies uit het getoonde menu: SFC Flush
Daarna Repair Permissions in hetzelfde menu.
Daarna SFC Scan uit hetzelfde menu.

Maak wel voordat je SFC SCAN uitvoert een XP installatiecd (hoeft niet opstartbaar te zijn) van de juiste taal (NL of ENG) & soort (Professional of Home) waarin het Service Pack in is geïntegreerd wat je nu in je XP hebt (zou bijv. SP2 of SP3 kunnen zijn).

Bouw-instructie hieromtrent:
Voor XP met SP3:
Kopieer de inhoud van je XP installatie-cd naar een aparte, nieuwe folder op je computer (laten we afspreken: C:\WINXPPRO)
Dan SP3 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP3 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor sfc /scannow

Voor SP2 wordt de instructie om deze cd te maken:
Kopieer de inhoud van je XP installatie-cd naar een aparte, nieuwe folder op je computer (laten we afspreken: C:\WINXPPRO)
Dan SP2 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP2 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor SFC SCAN

PS: SFC SCAN is hetzelfde als Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Werkt het dan nog niet, dan kun je de inhoud van de map C:\WINXPPRO gebruiken voor een in-place upgrade (zeg maar reparatie-installatie van XP), maar laten we eerst proberen of bovenstaande leidt tot resultaat.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan