• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitvoering macro vermelding datum laatste aanpassing bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

peggydeleeuw

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2016
Goede morgen,

ik ben een absolute leek in het uitvoeren van macro's in excel.
Momenteel werken wij met excel 2016, maar ik vermoed dat dit geen verschil gaan uitmaken om deze macro in dit bestand te krijgen.

Ik heb al gevonden in het forum dat ik via Alt+F11 in het blad "ThisWorkbook" de volgende formule moet plakken :

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

With Target
If .Column <> 11 Then Exit Sub
Application.EnableEvents = False
If .Count = 1 Then .Offset(, -7) = Now
Application.EnableEvents = True
End With

End Sub

Echter, mijn blijvende vraag is : wat moet ik vervolgens uitvoeren om mijn datum in de cel A1 te verkrijgen ?

Sorry hoor, maar ben een absolute beginneling hierin.

Waarom zou je dat daar zetten ?
Excel houdt dit zelf bij: als je een bestand zoekt in de directory staat daar de naam en het tijdstip van de laatste bewerking.

Omdat, wanneer ik dit bestand dan ga afdrukken om vooraan in mijn map te steken ter opvolging, het duidelijk is voor mijn collega's wannneer ik de laatste aanpassingen hieraan heb uitgevoerd.

Dit kun je ook in de kop of voet tekst zetten.

En als je toch een macro wilt gebruiken:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Sheets("blad1").Range("a1").Value = Now
End Sub

Pas wel je cel breedte aan.

Laatst bewerkt:
Dank je.

Ik voer dit dan uit aan de hand van :
- ik sta momenteel in cel A1 in dat tabblad
- ik druk alt+f11
- selecteer onder VBAProject -> "ThisWorkbook"
- dubbelklik
- hier plak ik dan de formule die u opgeeft