Uitvullen en witruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightscreen

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo iedereen,

Binnenkort kan ik mijn eigen boek publiceren, ik ben zo trots als een pauw. Alleen nu heb ik een probleem. Van Word heb ik weinig verstand, anders dan dat ik er mijn boek in getypt heb. Ik wil alles uitgevuld aangeleveren omdat dat gewoonweg mooier toont.
Nu zet ik mijn document op lezen en dan zie ik hoe het boek er uiteindelijk uit zou moeten komen te zien. Als ik dan wil uitvullen, zie ik dat sommige korte regels ook zijn uitgevuld en daarom zie ik veel witruimte. Hoe voorkom ik dat, en wat is de juiste manier om uit te vullen? Ik heb het al volgens de help-functie van Word gedaan, maar dan nog gaat het fout. Alles wordt uitgevuld, en dat is dus niet de bedoeling.
Ook als ik de alinea's afzonderlijk uitvul worden toch ook de korte regels uitgevuld. Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank!

Vermoedelijk gaat jouw hele opmaak volledig verloren als je je tekst aanlevert aan de drukker. Die hanteert toch weer zijn eigen opmaak, toegesneden op formaat en soort drukwerk. Heeft het veel nut dat je dit doet?

Om direct op je vraag te reageren: probeer harde returns te vermijden dan lopen de regels mooi vol zoals je bedoelt. Alleen afsluitende korte regels kan je dan links uitlijnen om teveel witruimte te voorkomen.

Hoi Arctic Joe,

Dankjewel voor je snelle reactie. De bedoeling is echter dat ik het eerst zelf uitvul, en daarna alles omzet in een PDF bestand om het daarna door te sturen naar de uitgever. Alles gaat namelijk in eigen beheer.
En wat ik al zei, ik ben niet zo thuis in Word en dus ook niet zo in de termen. "Wat bedoel je met een harde return?" vroeg hij heel groen... :confused:

Hier heb ik een voorbeeld:
Maar hij zegt: “Natuurlijk lief, komt goed, een vlinderstruik,
ik zal het niet meer vergeten!”
Wordt als ik het heb uitgevuld:
Maar hij zegt: “Natuurlijk lief, komt goed, een vlinderstruik,
ik......... zal................ het............. niet......... meer........ vergeten!”
Zonder de puntjes dan natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan