Uitzending gemist kijken via computer en hdmi-kabel op beeldscherm in huiskamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb gisteren Windows 7 geïnstalleerd. Werkt prima, alleen wil ik nu via mijn computer filmpjes zoals uit Uitzending Gemist, etc van het internet via mijn computer naar mijn grote LCD-tv in de huiskamer sturen en daar bekijken. Ik heb een HDMI-kabel aangesloten op mijn TV. Hoe kan ik deze beelden versturen? Het beeldscherm in de huiskamer wordt door Windows herkend. (Heb een Intel 7 computer met 12 GB werkgeheugen, en een ATI Radeon 4850 videokaart).

Ik snap je vraag niet zo goed als de tv gewoon herkend wordt, dan werkt het toch?

Nou, verder dan zo kom ik niet. Ik zie via rechtsklikken op mijn bureaublad - dan beeldscherminstellingen dat er twee monitoren worden herkend - die van de computer en het beeldscherm in de huiskamer. Als ik nu op de computer een filmpje draai dan wil ik dit doorsturen naar de tweede monitor: die in de huiskamer. Hoe doe ik dat? Dank voor je antwoord! :thumb:

In de software van je videokaart. nVidia Control Panel

Is het een desktop of een laptop?
De meeste laptops hebben een toets (of toetscombinatie van BIJVOORBEELD Fn + F4) om het beeld van je laptopscherm over te schakelen naar een extern beeld.

Dank; het is een gewone desktop pc. Ik ben er nog niet uit hoe ik de beelden moet versturen naar de tv in de woonkamer. :confused:

You're welcome ;)

Soms kan je via bureaublad -> rechtermuisknop -> grafische eigenschappen het controlepaneel van je videokaart (bij mij Nvidia) naar voren halen.
Daar kan je ook selecteren waar je videosignaal heen moet.

Inmiddels ben ik weer een stukje verder: via de Windowstoets + P kan ik mijn bureaublad doorsturen naar de Tv in de huiskamer. Als ik dan bijv. het journaal afspeel op de computer, dan hoor wel het geluid van het journaal in de huiskamer en zie het bureablad van mijn computer in de huiskamer, maar nog steeds zie ik niet de beelden. Ook zie ik de pictogrammen die op mijn bureaublad staan niet, alleen de achtergrond. Hoe maak ik het af? Ik ben er bijna, hoop ik! :thumb:

Je hebt nu gekozen voor bureaublad uitbreiden naar tweede scherm.
Inplaats van uitbreiden moet je kiezen voor kloonen. Dan zie je op beide schermen hetzelfde.

Dit werkt overigens ook wel, het schermpje waar het journaal in draait, kun je slepen naar het tweede scherm (dit gaat niet als hij gemaximaliseerd staat, dan moet je hem even kleiner maken.) Je pakt hem bij de blauwe balk en sleept hem naar rechts, het beeld uit. Dan moet je hem op de TV weer terug zien. (dit werkt niet handig als de PC in een andere ruimte staat omdat je dan niet meer ziet wat je doet)

Laatst bewerkt:
Dank! Helaas kan dit niet, alleen dupliceren, uitbreiden of alleen op de projector..

Probeer het venster te slepen naar de tv? waar het journaal in wordt weergeven dus helemaal rechts naar je scherm slepen.
Werkte op school wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan