uitzendinggemist.nl in WMC

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Hoi!

Na een verse installatie van Windows Media Center op Windows Vista Home Premium kon ik zonder enige moeite programma's van uitzendinggemist.nl via WMC bekijken.
Na een systeemherstel van een herstelpunt vóór de installatie van WMC te hebben uitgevoerd, moest ik Windows Media Center opnieuw installeren. Dit ging makkelijk maar het lukt me nu niet meer om uitzendinggemist.nl terug te krijgen in WMC.

Zoeken via Google brengt me op een hele hoop threads maar ik wordt er niet veel wijzer van.
Heeft iemand een oplossing of hetzelfde probleem gehad?

Zijn inderdaad veel topics over te vinden alleen al wel wat ouder en niet meer van toepassing. Net even bij mij gekeken en ik heb wel gewoon Uitzendinggemist in de lijst staan.

Als het helemaal niet lukt kun je hem op deze mannier toch toevoegen.

Plak in kladblok het volgende:
<application url="http://wmc.uitzendinggemist.nl" name="Uitzending gemist" description="Uitzending gemist Openbare Omroepen" startImage="StartImages\gemist.jpg"></application>

en sla dit op als uitzendinggemist.mcl in de map Bureau-accessoires\media center\Media Center Programs

vervolgens kun je in dezelfde map en dan in map Startimages, nog een icoontje plaatsen genaamd gemist.jpg.

Op deze wijze heb je de oude manier van MCE uitzending gemist, nu staat de icoon alleen niet meer in MCE online tv maar in programma's.

Voor ENGELSTALIGE Vista: de map waar je de .mcl in kunt opslaan is \Users\Username\AppData\Roaming\Media Center Programs\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan