uitzendinggemist.nl wel geluid, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
77
Hallo,

Ik heb een laptop met Windows Vista Home en krijg bij uitzending gemist wel geluid maar geen beeld. alle opties uitgeprobeert, maar niets helpt.
Op mijn desktop met XP heb ik geen problemen.
wie weet de oplossing

alberth
 
waar speel je het mee af ?
 
Misschien een codex probleem of heb je aan de Vista machine een keer een tweede monitor of TV gehangen?

Voor dat je met codexen aan de slag zou ik graag willen weten of er een tweede monitor of TV aan heeft gehangen, Vista verplaatst namlijk automatische het video beeld naar de tweede monitor... Zelfs als die er niet meer is en zelfst als de applicatie gewoon op de eerste monitor zichtbaar is.
Bij de beeldscherm instellingen moet je heel expliciet de tweede monitor weer verwijderen.
Op het bureau blad, rechtermuis klik, Aan persoonlijke ... Beeldscherminstellingen, rechter muisklik op de tweede monitor, alle vinkje weghalen.
Alle eventuele vinkje op het tabblad zelf weghalen.
 
Laatst bewerkt:
@Alberth:
Kijk eens op de site van de laptopfabrikant of er een nieuwere driver voor je grafische kaart is.
Mogelijk heb je Vista SP1 geïnstalleerd, die veroorzaakt dit probleem ook nogal eens. Terugzetten van de juitste driver is meestal de oplossing.
 
Beste allemaal,

Helaas ondervind ik hetzelfde probleem. Al surfend heb ik ook het idee dat het een "codex-probleem is" maar hoe dit dan precies op te lossen? Teun spreekt over de drivers opnieuw instellen, maar: hoe en waar te vinden?

Op dit systeem heeft het gewerkt, en "opeens" heb ik dit probleem. Kan goed zijn dat er een update is geweest.

Op mijn desktop met XP en player 9 werkt het nog steeds, waaruit ik de conclusie trek dat het niks van doen heeft met mijn internetverbinding.

Windows Vista, SP1, op een HP Pavillion DV7 1010, 2 Gb
Wd Mediaplayer 11

Dank bij voorbaat en groet,
Bas
 
Hallo allemaal.

Dat zijn een hoop reacties! Ik zal proberen ze één voor één te beantwoorden.

1e. puppie.
Volgens mij speelt de laptop / vista ze automatisch af en gebruikt hiervoor windows media player, maar ben daar niet zeker van. Wanneer ik uitzendinggemist.nl en vervolgens het programma opstart krijg ik een beeld met helemaal links bovenaan het internet-logo (e met cirkeltje) en de tekst: Player omroep.nl-Windows Internet Explorer. Daaronder, in de internet regel, een logo (vierkantje op z'n punt met daarin drie vierkantjes) en de tekst: http://player.omroep.nl/?aflID=8421738.

2e.Withaar.
Ik heb er geen tweede scherm aangehangen gehad. Ook jouw advies opgevolgd en er was geen tweede scherm ingesteld. Ook de codexen ingesteld overeenkomstig de adviezen bij de helppagina: streamen via TCP etc.

3e. Teun.
Waar kan ik zien welke driver ik heb?

4e Bas.
Zo te zien heb je hetzelfde probleem als ik.

Albert
 
Hallo,

helaas heb ik nog geen reacties / oplossingen mogen ontvangen die mij van het probleem afhelpen.
Wie ??

alberth
 
ik heb ook vista en gebruik firefox...werkt probleemloos op deze site.
je zou firefox ook eens kunnen proberen.
 
Je kan proberen om een divx codec te instaleren, ik weet niet 100% zeker of het werkt maar ik heb zoiets ook gehad (wel geluid maar geen beeld) ga eens naar www.divx.com en download eens de gratis Divx.......tijdens installatie de-selecteer alles behalve de codec.

ik hoop dat dit werkt voor je,

Groetjes Pascal
 
bedankt Pascal, maar het werkt helaas niet...
iemand nog andere tips?
dank bij voorbaat!
gr bas
 
Hallo puppie,:thumb:

ik heb mozilla firefox (en de daarbij behorende player) geïnstalleerd en .................
hij doet het (en ik hoop blijvend):D

Bedankt allemaal.

Albert
 
bedankt!!!!!
het werkt, na installatie van de plugin
ben er blij mee, maar vind het raar dat dit niet binnen de microsoft software opgelost kan worden (heb er HELEMAAL GEEN moeite mee dat ik nu met Mozilla brows overigens, Microsoft kan me gestolen worden :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan