Uitzetten: always ask before opening

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdheijde

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Beste allemaal,

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een script om een aantal applicaties zonder gebruikersinteractie te installeren na het installeren van Windows XP. Dit scheelt een hoop tijd. Vooralsnog ziet mijn script er zo uit:

CLS
@echo off
TITLE Software installatie

ECHO.
ECHO Installing Adobe Reader 9
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\AREAD9\Setup.exe

ECHO.
ECHO Installing Flash Player 10
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\install_flash_player_10_active_x.msi /qb

ECHO.
ECHO Installing Java 6 u 12
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\jre-6u12-windows-i586-p-s.exe /qb

ECHO.
ECHO Installing Shockwave Player 11.0
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\sw_lic_full_installer.msi /qb

ECHO.
ECHO Installing Windows Installer
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\X86-ar_zh-tw_cs_da_de_el_en_es_fi_fr_he_hu_it_ja_ko_nl_no_pl_pt-br_ru_sv_tr_zh-cn_pt-windowsinstaller-kb893803-v2-x86_830994754ba721add8a13bd0266d2e092f21cab0.exe /passive /norestart

ECHO.
ECHO Installing Windows Defender
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\WindowsDefender.msi /qb

EXIT

Alles loopt lekker door, behalve dat ik steeds de volgende melding krijg waardoor de installatie niet automatisch doorloopt:
Do you want to run this file?

Uiteraard als ik voor Run kies loopt alles door maar ik wil dat hij automatisch voor Run kiest.

Zie ook de screenshot.

Wie o wie kan mij helpen?

Groet,

Michael

Bijlagen

• always.JPG
    always.JPG
    27,6 KB · Weergaven: 27
misschien een beetje makkelijk, maar heb je geprobeert om de melding links onderin uit te schakelen?

je kunt het vakje bij "always ask before opening this file" uitschakelen, wellicht helpt dat

Ik weet dat het kan, maar ik wil het van te voren uit hebben staan zodat de installatie zonder onderbreken doorloopt

Dit script zal gedraaid worden op PC's waar XP nieuw op geinstalleerd staat, en de bedoeling is dan dat dit "unattended" gebeurd. Als er instellingen aangepast moeten worden zou ik graag weten hoe dit te doen via het script.

Hey,

de beveiligingings instellingen van een gedownload of gecopieerd bestand worden aangemaakt in een bestandje. Dit bestandje is opgeslagen in een "Alternate Data Stream". Als je dit bestand leegd, dan is de beveiliging opgeheven.
De ADS is alleen mogelijk op NTFS schijven. Dus op FAT kan dit niet aangemaakt of aangepast worden.

Ik weet niet precies hoe je met echo een bestand kunt legen, daarom zet ik er een letter a in.
Commando:
echo a > bestand.exe:Zone.Identifier
Na de dubbelepunt staat de alternate data stream. Die heet Zone.Identifier. Als je dus dat bestandje leegt, zijn al jouw zorgen over:thumb:
Het bestand.exe moet je natuurlijk vervangen door het exe bestand of msi of dergelijks. Je kunt het ook op andere manieren legen, maar in ieder geval moet het ADS bestand geleegd worden.

Succes,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan