• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitzetten copy opdracht en plakopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

spokkem

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Geacht forum

Ik heb een bestand gemaakt in excel 2007 met voorwaardelijke opmaak erin. Deze regelen de inkleuring van de weekenden en de feestdagen.
Als ik nu tussen de kolommen een copy opdracht geef vanuit een ander bestand of tabblad dan begint het prog het bereik van de voorwaardelijke opmaak op te delen. bv $a$1:$oc$311 is het bereik en hier wordt dan het bereik tussen gekopieerd hij splits dur de twee waardes en zet er een nieuw bereik tusssen.
Kan ik dit op een of andere manier voorkomen of vast zetten dat dit niet meer gebeurt.

En weet iemand hoe ik dan de copy opdracht en de plak opdracht kan uit zetten.
Ik vond laatst op dit forum de opdracht om saveas uit te zetten met het commando saveasui.
Ik heb gezocht maar kan dit niet vinden voor de copy en plak opdracht.

vr gr spokkem

Zet onderstaande code in desbetreffende sheet

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  Application.CutCopyMode = False
     If Selection.Cells.Count > 1 Then
       Application.Undo
   End If
End Sub

dit is eigelijk gewoon Visual Basic, toch?

Hallo Janzwart

Bedankt voor de snelle reactie.
De code die je gegeven hebt werkt.
Maar dit is een uiteindelijke oplossing, ik zou liever zien dat de copy opdracht nog wel werkt en dat de voorwaardelijke opmaak geblokkeerd wordt of zo.
weet je hier misschien een oplossing voor, als dit niet mogelijk is dan pas ik de code toe.
Anders loopt de hele boel in de soep.
alvast bedankt

vr gr spokkem

Hallo Janzwart

ik ben net aan spelen met je code en kom tot de ontdekking dat als ik een keuze maak om te copieeren hij uit het tabblad springt naar een ander tabblad???
enig iedee hoe dit komt.

ik krijg nu ook een fout melding op de code application.undo

vr gr spokkem

Laatst bewerkt:
Van de code die ik je gegeven heb moet je alleen het volgende gebruiken:
Code:
Application.CutCopyMode = False
De rest van de code maakt wijzigingen ongedaan, vandaar dat hij naar een ander tabblad sprong.

Hoe je voorwaardelijke opmaak blokkeert weet ik niet, ik heb alleen antwoord gegeven op het 2e gedeelte van je vraag:

En weet iemand hoe ik dan de copy opdracht en de plak opdracht kan uit zetten.

Er is er vast wel een die je kan helpen met het eerste gedeelte van je vraag ( hoe zet je voorwaardelijke opmaak vast).

Laatst bewerkt:
Hallo Janzwart

bedankt tot zover.
ik wacht af of er iemand anders is die de woorwaardelijke op oplossing weet om hem inderdaad vast te zetten.

vr rg spokkem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan