• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitzetten save knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger42

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat iemand wel een bestand kan openen in dit bestand kan schrijven of wijzigingen kan aanbrengen maar dit bestand niet kan opslaan onder de zelfde naam. Het mag wel als een andere naam opgeslagen worden.

Een optie is natuurlijk het bestand te locken zodat het wordt geopend als read only

Ik zoek de optie waarbij de opdracht Save in File menu en de knop SAVE niet actief zijn

Ger

Klik met rechtermuisknop op de bovenste balk in Excel en kies voor Aanpassen. Klik nu op tabblad Opdrachten, als je nu met je muis naar Bestand gaat zal dit menu openvouwen en kan je de betreffende opties verwijderen door de optie weg te slepen. Weer toevoegen werkt uiteraard andersom :)

Michel,

en wat met Ctrl-S dan? Wat met de knop op de werkbalk?

Klik met rechtermuisknop op de bovenste balk in Excel en kies voor Aanpassen. Klik nu op tabblad Opdrachten, als je nu met je muis naar Bestand gaat zal dit menu openvouwen en kan je de betreffende opties verwijderen door de optie weg te slepen. Weer toevoegen werkt uiteraard andersom :)

Naar waar moeten we trouwens wegslepen? Als ik dit probeer krijg ik het niet weggesleept.

Wigi

Laatst bewerkt:
Werkt het ook als iemand Ctrl-S indrukt? Ik ben benieuwd...

Michel,

en wat met Ctrl-S dan? Wat met de knop op de werkbalk?

Naar waar moeten we trouwens wegslepen? Als ik dit probeer krijg ik het niet weggesleept.

Wigi
Ctrl S heb ik geen oplossing voor. Knop op de werkbalk doe je op dezelfde manier zolas ik hierboven beschrijf. Wegslepen is wegslepen uit het menu bestand of van de werkbalk. Je kan dit ook via VBA regelen.
Application.CommandBars("File").Controls(4).Delete (let wel op want control 4 wordt dan verwijderd omdat in mijn geval "Opslaan" control 4 is in het menu Bestand.
of weer toevoegen
Application.CommandBars("File").Controls.Add Type:=msoControlButton, ID:=3 , Before:=4

Ctrl toetsen uitzetten in Excel;
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.OnKey "^c", "" "" = disable functie
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan