Uitzetten van automatisch koppelen van Kop- en Voetteksten aan Vorige

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Probleem
Ik maak momenteel een rapport, waarbij gebruik gemaakt wordt van kolommen en kop- en voetteksten.
Sommige artikelen zijn halve pagina lang. Om de uitlijning van kolommen goed te houden wordt er gebruik gemaakt van secties. Gaat een kolom over een pagina dan verschijnt er op de volgende pagina in de koptekst: Aan vorige koppelen.
Wordt er een extra sectie tussen geplaatst dan blijken kop- en voetteksten weer automatisch Aan vorige gekoppeld te worden.
Of als er een extra tekening tussen tekst wordt gevoegd dan heb je ook kans dat tekst naar volgende pagina gaat en dus worden de kop- en voetteksten weer automatisch gekoppeld.

Vraag
Hoe zet ik het automatisch Koppelen aan Vorige van kop- en voetteksten voor het hele document vooraf uit?
(Dus niet achteraf zien dat de koppelingen weer aanstaan, en ja, duidelijk dat je dan achteraf de kop- en voetteksten moet invoeren!)

Je verhaal is niet erg duidelijk, omdat je niet aangeeft om wat voor secties het gaat. Als de tekst niet meer op een pagina past, krijg je automatisch een nieuwe pagina, géén nieuwe sectie. Er verandert dus ook niks aan de al dan niet bestaande koppeling met de vorige sectie.

Met dus een klein addertje: bij een doorlopende sectie, (vaak gebruikt bij meerdere kolommen) kun je de kop- en voettekst op de startpagina niet veranderen; die pagina heeft immers al een kop- en voettekst van de vorige sectie. En je kan op één pagina maar één keer de kop- en voettekst instellen. Dat verandert zodra de tekst in de doorlopende sectie niet meer op één pagina past: de nieuwe pagina heeft dan weer wél een koptekst. Vandaar dat je de vraag krijgt of je de koptekst wilt koppelen aan de vorige. Lijkt mij een logische vraag.

Wordt er een extra sectie tussen geplaatst dan blijken kop- en voetteksten weer automatisch Aan vorige gekoppeld te worden.

En hier is dus de vraag: doorlopend of Volgende pagina? Want dat maakt wel degelijk uit.

Volgens mij is er overigens geen ‘standaardinstelling’ voor de koppeling. Opletten is dus insteek :). En jezelf afvragen of je al die nieuwe secties wel nodig hebt; veel mensen snappen niet hoe ze voor hoofdstukken de hoofdstuk titels geautomatiseerd in de koptekst kunnen krijgen, en maken dus te pas en te onpas nieuwe secties aan, waarin de titel wordt getypt. Met als gevolg een berg aan secties, terwijl dat dus gewoon in één sectie kan. Idem voor de (hoofdstuk) pagina nummering.

@OctaFish
Ik denk dat ik weet hoe ik met Kolommen - Doorlopende secties en Volgendepagina secties moet werken.
Wanneer je een nieuwe onderwerp op een nieuwe pagina wilt beginnen (met eigen kop- en voettekst) dan moet je Volgende pagina sectie invoegen.
Je kunt hier wel: Pagina einde gebruiken maar dan houd je dezelfde kop- en voettekst.
Dus bij gebruik van een nieuw onderwerp dan wil je ook een nieuwe kop- en voetteks en dus gebruik van sectie: Volgende pagina

Ik denk dat ik mijn kop- en voetteksten pas ga invoegen op moment dat alle artikelen (met eigen secties) in het magazine zijn geplaatst. 😊

Dus bij gebruik van een nieuw onderwerp dan wil je ook een nieuwe kop- en voetteks en dus gebruik van sectie: Volgende pagina
Ik vrees dat je toch nog wel een paar trucjes niet kent, want ik betoog dus juist dat wat je hier schrijft helemaal niet hoeft.

Ik heb volledige handleidingen gemaakt met hooguit 3 secties (inhoudsopgave apart, document zelf en index) die allemaal eigen ‘kopteksten en voetteksten’ hadden. Hoe? Door a) de koppen op te maken met de juiste koppen en b) kopvelden te gebruiken in de koptekst en voettekst. Daarmee hoef je dus geen nieuwe secties te maken, maar doe je alles met velden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan