Uitzoek Script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imhotep

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2003
Berichten
159
Hellow,

Ik heb een script nodig, php/html/javascript waarbij ik een groot aantal links invoer, en dat er per dag eentje van word uitgekozen, en als link op mijn frontpage van mijn site neergezet word.

Het gaat er dus om zoeits van "Link van de dag" . Bestaat dit? Of is het niet mogelijk?



-------

Verder zoek ik eigenlijk een soort script, dat alle geklikte links telt, en daar dus de tien meest populaire links op een pagina zet.

Kan dit?
 
tuurlijk ! :D
/me is your man :cool:
't kan makkelijk met PHP
eerst maar ff dat link van de dag
PHP:
<?
// zelf je links invullen (mag zoveel als je wil)
$links = array("link1","link2","link3","enz","enz");

// don't touch ! :P
$aantallinks = (count($links) - 1);
$linkvandedag = rand(0,$aantallinks);
echo $links[$linkvandedag];
?>
als voor dat tweede verzoekje...
dat kan haast alleen maar met PHP (en asp / perl misschien ook nog wel, maar da's wat moeilijker :))
maar dit kun je het beste doen in combinatie met een database, want om het anders bij te houden in een bestandje is ook niks...
dus voordat ik dat script ga schrijven wil ik wel ff weten of je met database werkt, anders kan ik nu namelijk al vertellen dat dat te veel gedoe is :D
 
Poehh...

Jij zoekt wel een hele uitgebreid script !
ik zou zeggen script zelf als je daar tyd voor heb t en anders kijk eens op hotscrips.com :D
 
Geplaatst door XxStefkuHxX
Poehh...

Jij zoekt wel een hele uitgebreid script !
neej hoor...vrij simpel scriptje...alleen moet je 't doen met een database, anders wordt 't zo uitgebreid...
met database is 't 10 - 15 minuten werk...
hotscripts.com bieden trouwens niet zulke scripts...deze worden daarvoor te weinig gebruikt en zijn voor ieder ook te persoonlijk :)
 
Nou, ik kan wel een mysql database gebruiken hoor. :) Mijn host ondersteund dat wel. :)
 
ik zou in dit geval alle links vanuit een form in een textfile dumpen.

Dat textfile doorloop je, gooit alles in een array en plakt JP zijn script eraan vast.

klaar!


Met een database kan dit ook, maar hiervoor een DB gebruiken is net zoiets als een sigaret aansteken met een vulkaan :)

oh ja.. waarom heb je niet eerst even op hotscripts gekeken?

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Randomizing/Random_Links/index.html

(Even hoofdletter S maken van scripts_and_..
 
oki done :)
de tweede:
maak tabel aan op je database (in phpmyadmin):
PHP:
create table links (
link varchar(70) not null,
klikken int not null
);
dan, voor het ophalen en erin schrijven...
dan, maak 1 bestand...
dit is het bestand waar elke link in je menu heengaat, dan de informatie invoegt in de database, en dan de pagina doorlinkt naar de echte pagina (de gebruiker merkt hier nauwelijks iets van, 't gaat heel snel met een beetje host :) )
PHP:
<?
// zooi die je mag invullen :-)
$connect = mysql_connect("host","gebruikersnaam","wachtwoord");
$db = "je database";
$extensie = "html ?"; // bijv. index.html dan moet je "html" invullen... het kan ook "php" of "htm" of iets anders zijn...
$startpagina = "index.html ?";

// en blijf hier weer af :P
if(empty($_GET)) // ja pc-fixer, ik gebruikt hier wel empty ipv ! :P
{
header("Location: " . $startpagina); // als er geen link is opgegeven, is de pagina onterecht aangeroepen en wordt de persoon doorgelinkt...
}
else
{
mysql_select_db($db,$connect);
$link = $_GET["link"];
  if(file_exists($link . "." . $extensie))
  {
  $query = "SELECT * FROM links WHERE link = '" . $link . "'";
  $result = mysql_query($query) or die ("dang !");
    if(mysql_num_rows($result) == 0) // er is nog niet eerder op die link geklikt, dus voeg een rij in...
    {
    $query = "INSERT INTO links (link,klikken) VALUES ('" . $link . "','1')";
    mysql_query($query) or die ("foutje...");
    }
    else // er is al eerder op de link geklikt, dus we moeten eerst het aantal klikken ophalen...
    {
    $rij = mysql_fetch_row($result); // we halen hier de rij op...dan kunnen we nu dingen gaan bewerken
    $nieuweklikken = $rij[1] + 1;
    $query = "UPDATE links SET klikken = '" . $nieuweklikken . "' WHERE link = '" . $link . "'";
    mysql_query($query) or die ("flat tire..."); // en we voeren 'm uit :-)
    }  
  // en nu het belangrijkste, de persoon doorlinken naar de juiste pagina...
  header("Location: " . $link . "." . $extensie);  
  }
  else // het bestand bestaat niet, link in de adresbalk is ongeldig, we linken de persoon door...
  {
  header("Location: " . $startpagina);
  }
}
?>
deze pagina kan je bijv. teller.php of zo noemen :)
nou moet je nog op 1 ding letten !
voor elke link waarvan je geteld wil hebben hoe vaak erop geklikt wordt moet je de link als volgt maken:
<a href="teller.php?link=plakhierjelink">
en "plakhierjelink" is natuurlijk de pagina waar de bezoeker heen wil...
voorbeeldje:
wil je een link hebben die naar "home.html" verwijst, dan wordt de link zo:
<a href="teller.php?link=home">
de extensie vul je tenslotte zelf in in het php-documentje...
succes :thumb:
 
Geplaatst door teacher
ik zou in dit geval alle links vanuit een form in een textfile dumpen.

Dat textfile doorloop je, gooit alles in een array en plakt JP zijn script eraan vast.

klaar!
mijn manier is sneller & makkelijker :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan