Ultimate starter casemodding

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hello there,

Voor het geval je dacht dat ik het engels zou typen, ik ben gewoon nederlands hoor :-)
Goed hier mijn verhaal: Ik ben al sinds jaar en dag verslaafd aan de pc. Telkens probeer ik wat nieuws en ben op heel veel markten in ieder geval een beetje thuis.

Nou breekt de zomer weer aan, het enige dat ik ga doen is een beetje werken en thuis op de bank hangen. Anders gezegd: ik zoek een hobby. Wat is nou mooier om een home made pc te hebben. Ik heb alle onderdelen al gekocht als gewone pc zijnde, maar vooral met zo'n saaie zwarte behuizing straalt het er niet echt vanaf.

Mijn werkelijke vragen:

1. Ik zou graag een eigen pc maken die geheel doorzichtig is (plexiglas) en met blauwe verlichting. Wat zijn dingen waarmee ik sowieso goed rekening mee moet houden? Ik begin namelijk vanaf 0. Misschien dat iemand ook een leuk winkeltje weet of het goede merk.

2. Moet ik dit wel meteen gaan doen, of moet ik eerst, wat ik eerder heb gelezen, een behuizing kopen en stukje bij beetje en naar jaren training (bij wijze van) pas beginnen aan een eigen kast te bouwen.

3. Wat zijn, ruw geschat, de kosten voor zo'n project? heb eerlijk gezegd totaal geen idee. lampjes zijn zo'n kleine 10 euro, maar is het daarmee klaar of heb je bijv. twee setjes nodig.

4. eventuele overige/andere tips en tricks zijn zeer welkom :-) hiermee help je/u mij om mijn zomervakantie door te komen. p.s. ik ben een kiddo van 17 jaren oud.

Bij voorbaat dank

Hou rekening met een plexiglazen kast, dat je geen "aarde" hebt tussen de hardware onderdelen. Zelf plexiglazen casemod maken is best moeilijk. Alle foutjes zie je. Ze zijn ook te koop.

Casemodden kun je zo duur maken als je zelf wilt. Het hangt er gewoon vanaf wat je aanschaft.

ach dan gooi ik er wel een hoopje potgrond bij hoor, als er geen aarde zit ^^
grapje...

is daar iets aan te doen, hoe groot is de kans op bepaalde gevolgen hiervan en wat zijn deze dan wel niet?

thanks

EDIT:

Dit is wat ik wil gaan doen. Hopelijk staat alles er duidelijk genoeg bij. Eventuele aanraders van apparatuur/merken zijn zeer welkom!
Eventuele opmerkingen en bedenkpunten natuurlijk ook! Ik zit er nou alleen een beetje over in wat nou het materiaal voor de behuizing moet worden.

Bijlagen

• casemod1.jpg
    casemod1.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 57
  • casemod2.jpg
    casemod2.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
lijkt me vrij simpel design ;) geen moeilijke randjes enzo :P moet lukken zelf! zeker weten!

wat het aarde betreft, je voeding is geaard met het stopcontact als je alles daaraan vastmaakt moet het lukken je kan ook een klein ijzer gedeelte maken en dat aarden
het zijn maar idee-en hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan