"ULTRA 100 Bios not installed because there are no drivers attatched"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Van Haaren

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Hoi,

Die melding krijg ik bij het opstarten van de PC, vlak nadat je de informatie krijgt van aangesloten IDE apparaten, RAM geheugen, CPU et cetera...

Wat kan ik hier aan doen?

Groeten, Jan

ATA/100 promise controller uitschakelen in de bios.

del toets gebruiken tijdens het opstarten.

als de pc gewoon opstart is dat een functie van het moederbord wat je niet gebruikt.

de melding is onbelangrijk.

pe.

Hoe is dit probleem gekomen? Sinds wanneer heb je het probleem? Kun je windows wel opstarten? Misschien zou je kunnen overwegen om de BIOS up te daten (flashen)

als het goed is heb je naast ide1 en ide2 nog 2 promise Ultra ATA 100 IDE poorten op het moederbord zitten.

daar kunnen 4 extra ide apparaten aan.

is er niets aangesloten dan krijg je die melding.

kan je niet verder helpen met de bios setting.

heb hier nog een oude computer zonder die opties.

pe.

Jan Van Haaren: Als je eens het merk en type van je moederbord zou opgeven, dan kunnen we misschien nog een oplossing vinden, want op deze manier schiet het niet op natuurlijk. Wij zijn niet zo helderziend dat we precies weten welke opties je allemaal in het bios hebt staan :D

Zover ik weet bestaat er geen A7S333 met RAID, dus dat impliceert dat er een losse Raid PCI-kaart in het systeem zit. Aangezien er toch geen harde schijven op aangesloten zitten, kan je die er dus gewoon uit halen als je hem niet nodig denkt te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan