Ultra budget pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe computer kopen/bouwen.
Deze computer mag ongeveer €250 tot €300 kosten.
Ik neem niks mee van mijn oude pc en ik heb zelf nog een gloednieuwe Windows 7 installatie liggen (op dvd)

in eerste instantie wil ik erop films gaan kijken en surfen op het web.
Ik wil ook graag Microsoft flight simulator 2004 erop gaan spelen of als het kan Microsoft flight simulator X.
Deze simulators zijn heel veel afhankelijk van de CPU.

Ik heb al een computer gevonden;
http://www.dragoncomputers.eu/alle-computers/Asus636353000504

Echter heeft deze pc een integrated gpu in het moederbord. (AMD radeon 3000)
Ik weet niet of ik hiermee flight simulator 2004 kan spelen.
Maar ik kan altijd later een krachtige gpu in het PCI-E x16 slot steken.

Wat vinden jullie ervan?

Bedankt voor je reactie,

Ik heb gekeken naar je website en het klopt dat mijn budget prijs dan geen budget meer is.
Is het anders misschien het beste om zelf een pc samen te stellen maar dan met dezelfde specs?
Misschien dat er dan wat geld over blijft om ook nog aan de videokaart te besteden.

Hallo,

Ik ga denk ik toch voor deze pc: http://www.dragoncomputers.eu/alle-computers/Asus636353000504
Dat is dezelfde pc als in mijn openingspost.
Ik heb even op YouTube gekeken naar wat gameplay van mensen en ik zie dat deze het heel goed doet in games zoals battlefield 4.

Als ik deze pc ga kopen, kan ik het wel even doen met de integrated gpu, en als ik later meer geld heb kan ik altijd een nieuwe videokaart erin plaatsen.
Dan heb ik dus eigenlijk een medium game pc.

Wat denkt u hiervan?

Als je zeker weet dat het de pc is die bij je past.... Het is voor anderen altijd lastig om exact aan te geven waar de grenzen zijn.
Ik ben geen spelletjesman dus je zou mensen die daar meer verstand van hebben om hun mening vragen.
Zelf beschouw ik het als een minimum budget systeem, nieuw kan bijna niet goedkoper.

Je zou nog 2e hands kunnen.
Voor jouw budget:
http://tweakers.net/categorie/713/d...TMotWGQr4MWzGJOIRbkDGaF_qjGlm8bwdxA62GEe631Bw
Niet dat veiling aanbod (moederbord stuk)
Maar die Dell Optiplex 7010, kostte 500-600 euro, i3 CPU, vergelijk die eens op een bench site met die AMD CPU uit die Asus die je op het oog hebt.
Wel.... op die Asus heb je garantie..... 2e hands tot de deur denk ik....
Je kunt wel die monitor en zo verkopen... paar tientjes hooguit.

Ik zou je bestempelen als een totale dwaas. (onwetende) Maar aangezien je op de site hier voorbijkomt neem ik het serieus.

De PC die ji bij elkaar hebt gedacht is best OK. Alleen om gewoon te gebruiken, en om spelletjes te doen die mijn Nokia telefoon met 512MB ook kan.

Begin eens met een mooi goed moederbord. Zoek daar een lekkere processor bij, en kies je hoeveelheid RAM. Doe dit binnen je budget dat je hebt. Vragen kan je hier kwijt.

Denk ook aan een APU met snel RAM en SSD. Met jouw budget moet je goed al je spul op elkaar proberen af te stemmen. Zeker anno 2KX4 kan dat ook best goed.

Later kan je een videokaart gaan toevoegen aan je systeem. Een goede kaart is zeker 3/4 van j huidige budget, dus dat is nu niet interessant. (Eigenlijk wel een paar X je budget.)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Maar een APU is toch helemaal niet goed om op te gamen?
Of toch wel?
Ik wil zelf wel een pc samenstellen maar ik kom altijd te duur uit.
Ik moet in ieder geval onder de 300 euro blijven.
Kunt uw me anders helpen om er 1 samen te stellen?
Alvast bedankt

Nee, voor onder de € 300,- kan ik je niet helpen aan een game pc. Dan moet je gaan denken aan bovenstaande: het gaan uitkijken vnaar een 2e hands. Dat is best leuk, maar volgende week gaat je voeding stuk. En, "verdorie", een paar maanden na je aankoop, gaat je ram stuk. En dan je koeler, Enz, Enz.

Bouw je PC in stukjes op, in een afzienbare tijd. Ik heb iets voorgeschoten, maar ga zelf op zoek, en post het hier. Dan kunnen meer mensen hier op dit forum je helpen.

edit: Een APU is heden tendage best goed in games, mits je de hardware goed bij elkaar harkt. Je moet nu nog geen ultra high settings verwachten. Daar moet je nog effe geduld voor hebben. Maar op medium kom je een heel eind.

Laatst bewerkt:
Frankwanet deed vroeger altijd computers in elkaar toveren op deze site. Ik heb helaas niet de tijd om je echt te helpen. Ik ben niet altijd in de gelegenheid om te reageren. Daarom dit schot voor de boeg. Als je wat ruim in je tijd zit, wil ik je wel helpen met het uitkiezen van spulletjes.

Tadaaa --->Bekijk bijlage 225673 wat jij wilt is niet echt een game pc het moet een simpel spelletje kunnen draaien en meer niet denk ik

ik heb wel even gespiekt bij de tweakers best buy guide

ik neem aan dat je de pc zelf in elkaar kan zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan