Ultra DMA??

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevencirkel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Goedendag,
Voor mijn acer aspire 1400 LC + SDram zoek ik een nieuwe grotere harde schijf. Nu vind ik op diverse sites verschillende aanbiedingen wat mij in verwarring brengt. Want is ultra DMA/100 wat ik nu heb hetzelfde als bijv ultra ata 133. Wat ik bij de ene site knip en plak in een andere site dan krijg ik deze 2 verschillende gegevens voor het zelfde typenummer.
Uberhaupt wat is dan wel een goede harde schijf voor deze laptop en geeft het nog problemen of ik 5400 toeren of 7600 neem.
Veel vragen en ik zou het fijn vinden als iemand er even de tijd voor kon nemen.
Bijvoorbaat dank, Steven

Ik zou voor een 5400 tpm gaan ipv een 7200 tpm. Dit vooral omdat 5400 tpm minder energie kost dan zo'n snellere hardeschijf en ook goedkopere is. Als je je laptop gebruikt als desktop vervanger, dan kan je we oveerwegen om een snelere harde schijf erin te zetten.

sorry, maar adviseer je nu echt een 5400 RPM schijf voor een laptop?

Nee, neem absoluut een 7200 RPM schijf! Geloof me, aan een 5400 RPM schijf ga je je gegarandeerd ergeren. Dit gaat zo langzaam, dat je je laptop straks wel uit het raam wil flikkeren ;)

Ata uitleg:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_ata

Ik heb in mijn pc ook 7200 en 10.000 schijven zitten, maar bij mijn laptop gaat bij mij toch echt de gebruikstijd van de accu voor.

Dit is dus persoonlijk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan