>> Ultra Mega Rare Pc <<

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Hallootjes,

niet zo lang geleden heeft mijn vader een Radeon 9800SEvoor zichzelf gekocht.
Nadat hij thuis was van de hondentraining, besloot hij de kaart te proberen in zijn systeem.
Dus hij haalde zijn Geforce 4 4600 eruit en stopte de Radeon erin, nadat hij de kaart bekeek en zei: "Haha. De Radeon is veel kleiner dan de Geforce!".

Natuurlijk heeft hij de stuurprogramma's van de Geforce verwijderd. Toen hij opnieuw opstartte, moest hij inloggen. Maar verhip! Dat lukte niet!!! De muis werkte wel, maar het toetsenbord niet! Vreemd hoor.

"Hé, waarschijnlijk zijn het de batterijen, had ik ook met die draadloze muis van jou" Zei ik.
"Nee, de batterijen zijn goed. In het BIOS werkt alles namelijk nog."

Okee, vreemd. Niks, niks en nog eens niks.

"Kon het wachtwoord nou maar met de muis ingevoerd worden..."
"Gebruik dit oude toetsenbord eens!" Zei ik
"Kan niet, er zit geen PS/2 port op deze computer..."
"Dus 'nieuwe, betere' computers hebben geen PS/2 port meer?"

Later ging ik weer naar huis. De volgende dag SMS'de ik mijn vader, even kijken of hij het al gefixt had.
Maar ja, zal hij weer hebben. Op een of andere duistere manier is het probleem erger geworden.

"Is het al beter geworden?"
"Nee slechter. Mijn harde schijven worden niet meer gevonden."
"!!! Vreemd, probeer eens de IDE kabels los te maken, ook van het moederbord en alles weer vast te zetten."

Verder heb ik niks meer van hem gehoord. Wat kan dit probleem veroorzaken, en hoe word het opgelost? Ik vermoed zelf dat één van zijn harde schijven het begeven heeft, maar dat is wel vreemd. Ik heb mijn eigen harde schijf van 30GB al iets van 2 tot 4 jaar, zijn harde schijf is slechts 1 jaartje oud!
 
ik weet neit wat het is maar klinkt vaag ik zou eerst cmos reset. Kan nooit kwaad. En evt geheel formateren ben je van al het gezeik af (als het goed is) want het klinkt mij in de oren als een software fout.

Groetjes Ruud
 
Laat maar, voordat ik het doorhad had mijn vader alweer een nieuw moederbord gekocht, 512 mb ram erbij en een leuke 3.0 ghz processor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan