Ultra vnc -> laptop naar desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Beste mensen,

Al een tijdje wil ik beginnen met Ultra VNC. Hiermee wil ik dan via mijn laptop op mijn computer kunnen, lijkt me handig voor op school, kan ik even snel het documentje van thuis ophalen bijvoorbeeld. Ook handig als extra back-up natuurlijk.

Nu zal dit alles niet zo brein-brekend zijn. Waar ik mee meer zorgen over maak is hoe ik de connectie beveilig. Gezien het buiten een passwordje om vrij simpel gaat worden om dan op mijn computer te komen, ben ik hier toch benieuwd naar.

Anyway, Ik zou het ook fijn vinden om even nader te bekijken, met jullie hulp, wat nou een beetje de voor en nadelen zijn. Anders dan deze connectie beveiliging kan ik er weinig verzinnen namelijk.

In iedergeval bedankt voor elk antwoord,

- Simolokid

Voor een beginner is VNC nogal lastig. Extern Buroblad, wat al in je XP/Vista zit, is makkelijker te leren en gebruiken. Heb je daar al ervaring mee?

Beide dienen ook een ander doel.

Voor een beginner is VNC nogal lastig. Extern Buroblad, wat al in je XP/Vista zit, is makkelijker te leren en gebruiken. Heb je daar al ervaring mee?

Beide dienen ook een ander doel.

Hmm, nouja ik heb net 14 uur in de webdesign codes gezeten, dus een andere focus is zoiezo fijn, maar vnc zal toch niet heel lastig zijn? Portforwarding lukt eigenlijk altijd wel, en verder zullen er best genoeg tutorials zijn =P.

Wat ik eigenlijk wil is:

- Via mijn laptop op mijn pc kunnen om hier bestanden van af te halen
- Meteen ook een halve back-up functie. Misschien een programma schrijven dat bestandjes van minder als 1 mb automatisch upload naar mn pc thuis =P.

O, en ik moet wel zeggen dat er op dit forum enorm snel wordt gereageerd zeg!

Kan het bijna niet bijhouden =P

- Simolokid

Ik zit nu met crossloop te werken, ik vind het alleen aan de desktop kant, die word overgenomen, een beetje sloom werken. Ook zie ik zo 1,2,3 geen automatische back-up functie.

Anyway, vanavond kijk ik toch even naar ultra vnc denk ik. Het idee is er al, nu nog een snel werkend programma, want crossloop raakt het idee, maar is een beetje sloom naar mijn idee.

Groetjes, ( of nog andere ideeën? )

Simolokid.

crossloop is remote control, geen remote access... maar wel een handig progje.

crossloop is remote control, geen remote access... maar wel een handig progje

Kijken of ik vnc aan de gang krijg, dat wil zeggen, een tutorial kan vinden van 1.0.6 =P

Anyway, kijken of ik vanavond up n running heb, kan ik misschien me desktop formatteren zodat het echt als server fungeert :)

Oke, kleine update

- Ultra vnc geinstalleerd
- Geportforward
Het enige probleem is dat hij bij mijn laptop ( vieuwer ) zegt dat ik de encryptie key plugin ding niet heb aangezet, maar dit is wel zo. Ik ga het niet zonder encrypte proberen, dat vind ik een beetje te gevaarlijk.

Iemand die mij door deze laatste fase heen kan leiden? Dan is 't up and running! :)

Groetjes,

Simolokid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan