UltraDMA op SATA ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Môge :)

Ik heb 't probleem dat wanneer ik een groot bestand kopieer en winamp tegelijk draai, dat winamp dan ongelofelijk traag begint af te spelen, haperend enzo.
Nu kreeg ik 't advies om de DMA settings op UltraDMA te zetten, maar wanneer ik naar apparaatbeheer ga zie ik nergens een tabblad om dat te veranderen ...
De harde schijf is een Western Digital, SATA interface en zit in RAID, aangestuurd door een Silicon Image SiI 3113 RAID Controller.
Hoe kan ik die DMA settings instellen ? Of als iemand een andere oplossing weet, dan hoor dat ook graag :thumb:

Alvast bedankt :)

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 16
DMA zet je niet aan bij de eigenschappen van de schijf maar bij de eigenschappen van de (S)ATA controller.

Op de bijlage van m'n vorige post staat ook de eigenschappen van m'n SATA controller, maar ik zie daar geen mogelijkheid om de DMA instellingen te veranderen ?

Zit er bij de drivers van de S-ATA controller geen programmaatje (apart installeren) waarmee je dit kunt instellen? Is bij mijn Asus bordje iig wel het geval.

Nope, onder de SATA map zie ik een paar bestandjes staan (die ik bij Windows 2000 setup heb moeten gebruiken zodat hij de schijf kan herkennen) en 2 mappen: GUI en Linux. Onder GUI staan enkele installatiebestanden, maar ik betwijfel dat dit extra programma's zijn, lijken mij gewoon de drivers, maar dan een makkelijke installatieversie.
Onder de map Software zie ik veel nutteloze zooi, maar 1 mapje met de software 'Asus PC Probe', dus die ga ik nu ff installeren, kijken of dat helpt :)

// Edit: Asus PC Probe is alleen toezicht houden, hielp niets

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan