Umlaut etc bij windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermillion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo allemaal,

Normaal gesproken kan je op je computer makkelijk een umlaut krijgen door bijv "u te typen. Of een streepje op de e door 'e te typen. Dit werkt op mijn laptop niet, en ik kom er maar niet achter hoe ik dit kan veranderen!

Ook via google vind ik allemaal suggesties die niet werken. Ze hebben het steeds over toetsenbord instellingen maar dat maakt bij mij tot nu toe ook nul verschil.

Kunnen jullie me vertellen hoe ik dit moet instellen?? Het is echt ontzettend irritant.

Alt codes werken overigens OOK niet, en dat is wel erg vreemd... Waar ligt dat aan?

P.S. ik ben hier nu voor het eerst dus hopelijk doe ik dit goed haha :D

Welkom bij de Helpmij!

Tot nu toe doe je het goed.

Welke taal en toetsenbordinstellingen zijn momenteel actief?

keyboard.jpg

Dat zijn mijn instellingen nu. Die 'onderste' keyboard had ik toegevoegd nadat ik ergens via google zag dat iemand dat aanraadde. Maar hij had ook iets ertussen staan wat 'ink spill' heette, als ik me niet vergis.

Heeft dat er dan mee te maken of is dat onzin? Ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord namelijk:p

naar confugiratiescherm - landinstellingen - talen - details
nederlands verenigdestaten

umlaut maakt je met de schift ingedrukt dan op " en de
shift toets ingedrukt houden, dan op de letter drukken b.v ë

Ik heb mijn broer even gevraagd of hij het misschien aan de praat kon krijgen met jouw tip, Amorlaura... maar het werkt gewoon niet :S Ik word er gestoord van, ik heb echt al zoveel geprobeerd nou.

Tenminste, je had het toch over de keyboard settings? Die staat bij mij namelijk al op Dutch - US. Het is een groot nadeel dat mn pc op engels staat, dat lijkt in niets op de nederlandse versie... Ik weet niet zeker of dat is wat je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan