umlauten en accenten werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerry01

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit onder office valt maar ik zou niet weten waar anders. Het probleem is dat ik in word maar eigenlijk overal waar ik kan typen geen accenten umlauten en dergelijk kan gebruiken. Op mijn vorige pc was dat heel simpel " + a of ' + e maar dat werkt niet meer. Kan iemand mij helpen hoe ik dit weer in kan stellen? Ik heb het al overal gezocht maar kan het niet vinden.

Alvast bedankt

Staat je toetsenbord soms op Nederlands ingesteld? Zet hem dan eens op Verenigde Staten (Internationaal).

Oplossing: Druk op Invoegen en dan ergens Symbool of Speciale tekens, zoek hem ergens.

Dat helpt niet als ik ergens anders wil typen dan word, zoals wrts.nl of kladblok of chrome.

Mijn toetsenbord staat op Verenigde staten. Heeft het misschien iets met windows 8 te maken? aangezien ik voorheen windows 7 gebruikte? Het leek me handig dit nog even te vermelden.

Mijn toetsenbord staat op Verenigde staten.
De Engelse taal kent geen accenttekens, dus ook geen dode toetsen. Daarom moet je het toetsenbord <Verenigde Staten (internationaal)> kiezen, niet <Verenigde staten>.

Er is geen <Verenigde staten (internationaal)> alleen maar <verenigde staten>. Er is ook niet iets los als <internationaal> ofzo.
Zou een dode toets dan niet mogelijk kunnen zijn op windows 8 ?

Er zou Taal Nederlands[Nederland] moeten zijn en dan toetsenbord instelling Verenigden Staten[Internationaal].

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij heel sterk, want ik heb ook een laptop met Windows 8 (en 7) thuis en daar is het gewoon standaard aanwezig bij <Configuratiescherm>, <Klok, taal en land/regio>, <Taal>, <Taalopties>, <Invoermethode>. Kun je naar beneden scrollen en zie je allerlei Verenigde Staten toetsenborden zoals <Verenigde Staten>, <Verenigde Staten (Dvorak)> en <Verenigde Staten (internationaal)>. Dus die moet je hebben.

Dank jullie wel, ik heb het gevonden. Ik had bij de zoek functie "Keyboard language" ingetikt en toen was ik naar "Edit language and keyboard options" menu gegaan. Ik had helemaal niet aan configuratie scherm gedacht, dom van me. Maar ze doen het gelukkig weer (é á ú ü è). Dankje ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan