Unable to connect, Zyxel Telfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florusvanloon

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Berichten
35
Goedededag,

Het is heel vreemd maar sinds enkele dagen kan ik niet meer op mijn eigen internet komen.
Iedere internetverbinding doet het enkel deze niet. Hij connect wel maar dan komt er een uitroepteken bij te staan met de spreuk dat hij geen internetconnectie heeft.
Heel af en toe pakt hij deze wel maar dan kan ik nog geen internetpagina's openen.

Wat te doen?

Met vriendelijke groet,

Florus van Loon
 
[Ik neem aan dat je draadloos Internet bedoelt]
2 zaken zijn mogelijk van belang:
1. Bij de installatie van de driver-software van je draadloze netwerkkaart hoort wellicht een eigen hulpprogramma voor het opzetten van een zgn. 'connectie-profiel' (hier staan dan SSID, encrytiesoort, encryptiecode etc. in). Je moet dan dát hulpprogramma gebruiken.
Probleem hierbij kan zijn dat in je draadloze netwerkkaart dan misschien nog staat aangegeven dat Windows de verbindingen beheert (de zgn. Wireless Zero Configuration optie), en dus dat het bijgeleverde profiel-beheerprogramma en Windows Wireless Zero Configuration elkaar in de weg lopen.
Ik kreeg zelf bij de driver-software van mijn Zyxel draadloze netwerkkaart een Utility dat de connectie-profielen regelt (zie bijlage). Zet ik nu in mijn draadloze netwerkkaart Wireless Zero Configuration tóch aan, dan werkt het niet goed (beiden tegelijk actief hebben bijt elkaar).
2. Is 1. niet aan de hand, of stond dat toch goed, dan zou je kunnen overwegen om de driver software te deïnstalleren en daarna (de nieuwste versie van) de driversoftware te installeren.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • Zyxel_wireless_profilemanager.JPG
    Zyxel_wireless_profilemanager.JPG
    63 KB · Weergaven: 29
Vertel ons nog even hoe je het hebt opgelost.

Zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Fijn dat het weer werkt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan