Geplaatst door toru
Wat betekent deze foutmelding?
Het betekent dat er een probleem is met de registratie van een dll- of ocx-bestand; helaas wordt er niet gemeld van WELK dll- of ocx-bestand, waardoor de oplossing van het probleem wat lastig is. (Dit was ik in mijn vorige antwoord even vergeten te vertellen.

)
Probeer het volgende eens:
Als je nog oude versies van Ad-aware, SpywareGuard of SpywareBlaster op het systeem hebt staan, verwijder die dan via Instellingen, Configuratiescherm, Software.
Ga naar Windows update en kijk of je alle essentiële updates hebt geïnstalleerd. Installeer die als dat niet het geval is en kijk of het installeren van de programma's daarna wel lukt.
Zijn er geen updates of lukt het dan nog niet, ga dan naar Start, Uitvoeren, typ
sfc en klik op OK. Het scherm
Controle systeembestanden verschijnt.
Controleren op gewijzigde bestanden moet aangevinkt zijn. Klik op
Uitvoeren. Als er beschadigde of ontbrekende bestanden worden aangetroffen, wordt je gevraagd die terug te zetten van de cd-rom. Volg in dat geval de aanwijzingen op het scherm. Als er niets gevonden wordt, probeer dan wat hieronder staat. Als er wél wat gevonden wordt, probeer dan of het installeren hierna wel lukt.
Lukt het installeren nu nog niet, doe dan wat ik in het geval van dit soort hardnekkige problemen altijd doe: Installeer Windows over de bestaande installatie heen. Duurt ongeveer een half uur.
Stop de Windows cd-rom in de drive. Sluit het Windows 98 scherm.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.
Probeer na de herinstallatie of je de programma's nu wel kunt installeren.
Guus.