Unable to save

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kublai

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Hallo,

Toen ik mijn database wilde saven gaf access een fout melding aan. Het lukt me nog steeds niet om de database te saven. Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Ik heb een printscreen toe gevoegd met de foutmelding die door access wordt gegeven.unable to save.png

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen!

Alvast bedankt,

De foutmelding geeft al aan wat het probleem is: je bent iets aan het maken dat niet mogelijk is in het database format dat de db gebruikt. Dus ofwel de db upgraden naar een hogere versie, ofwel de elementen die het probleem veroorzaken er uit gooien. Als je een db hebt die zowel in 2003 als in 2010 gebruikt moet kunnen worden, dan kun je dus geen elementen gebruiken die alleen in 2010 werken.

Dit gebeurt wanneer ik een zoek knop of een navigatie knop in mijn formulier stop. Dit kon met access 2003 toch ook al gewoon?
Weet je hoe ik dit eventueel aan kan passen zodat ik deze standaard knoppen er wel gewoon in kan zetten?

Knoppen in Access 2010 zien er anders uit dan in 2003, al zou Access 2k3 een standaardknop gewoon moeten herkennen. Dus goeie kans dat je een bijzonder soort knop probeert te maken. Ook kan het te maken hebben met het soort actie dat je er achter hangt: een standaardknop in 2010 maakt gebruik van ingesloten macro's, en A2k3 kent dat niet. Maak je de code met VBA, dan zal het wel lukken.

Voor de lezers van het forum is het wel prettig als je er nog bij vermeldt hoe je het hebt opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan