unallocated partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

minidick

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Na een crash moest ik mijn systeem W7 opnieuw opbouwen.
Nu heb ik een disk van 1TB.
De disk ziet er als volgt uit
C: Boot NFTS - Primary
x Unallocated - Logical
D: Recover NFTS - primary.
Nu kan ik ongeveer 500 GB niet gebruiken (de unallocated partitie).
De vraag: Hoe krijg ik deze partitie weer zichtbaar zodat ik hem weer kan gebruiken.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Minidick

Ik heb de instructies opgevolgd, maar uiteindelijk durf ik niet verder te gaan.
De situatie is als volgt:
Als ik op de unallocated partitie ga staan en klik met de rechter muis knop krijg ik de volgende opties;
1 Nieuw eenvoudig volume maken
2 eigenschappen.
Kies ik 1 dan kom ik in een wizard nieuw volume maken, volgende scher maximum schijfruimte (is de ruimte van de unalloc), volgende scherm stationsletter toewijzen.
Ga ik verder dan volgt er een melding:
Door de geselekteerde bewerking worden de geselekteerde standaard schijven omgezet in dynamische schijven. Wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn, is het niet meer mogelijk om een geinstalleerd besturingssysteem vanaf een volume op deze schijf te starten.
Wilt u doorgaan.
En hier durf ik niet verder te gaan want daarvoor heb ik te weing kennis van het systeem.
Kan ik hier doorgaan of niet????????

Laatst bewerkt:
Eey,

- Klik eerst op Start
- Vervolgens met de rechtermuisknop op 'Computer'
- Kies in het menu voor 'Beheren' of 'Manage' (als je engelse versie hebt)
- Accepteer UAC (de melding die mogelijk verschijnt)
- Kies in de linker kolom voor 'Schijfbeheer' of 'Disk manager'
- Klik nu met de rechtermuisknop op de unallocated space en kies voor nieuwe partitie maken, de rest wijst zich nu van zelf...

unallocated partite

Hallo.
Kan je me nog iets verder helpen, zie de aanvulling op mijn bericht.
Alvast bedankt
Dick

Volgens mij kun je doorgaan maar helemaal zeker ben ik niet. Als ik het bericht lees staat daar volgens mij namelijk dat de schijf waarop je nu een partitie gaat maken dat de nieuwe partitie dynamisch word...

als in schijfbeheer bent gekomen die unalloced ruimte rechtermuisknop kies voor nieuw logisch station engelse versie Logical station, de wizard volgen die begeleid.

als in schijfbeheer bent gekomen die unalloced ruimte rechtermuisknop kies voor nieuw logisch station engelse versie Logical station, de wizard volgen die begeleid.

Hallo.
Helaas krijg ik deze optie niet, alleen maar nieuw eenvoudig volume maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan