Unattended DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
ik heb hier een windows vista DVD die een unattended versie is, hoe krijg ik dit geinstalleerd op mijn PC. Als ik gewoon opstart van de DVD wil dit niet lukken....

Wat gaat er exact mis dan? En is het een unattended die voor jou systeem is of is het ereen die voor een compleet andere machine is gemaakt?
Het kan namelijk zijn dat de maker bepaalde onderdelen eruit gehaald heeft die zijn machine niet nodig heeft maar de jouwe juist wel

neen hij is niet voor mijn systeem gemaakt, ik start eens opnieuw op en noteer eens welke fout ik krijg....

Probeer je hem vanuit een bestaande installatie te installeren, of laat je je pc booten vanaf de DVD?

Ik krijg de volgende fout:
booting ' vista '
Chainloader/bootmgr
Error 17: file not foud

neen ik laat hem van op de DVD installeren, als ik hem vanop XP laat lopen krijg ik de melding dat ie Windows PE nodig heeft.

neen ik laat hem van op de DVD installeren, als ik hem vanop XP laat lopen krijg ik de melding dat ie Windows PE nodig heeft.

Er zijn diverse unattended versie's die je NIET vanuit een bestaande installatie kan installeren.
Ga ff je BIOS in, en geef daar aan dat je pc moet booten vanaf je dvd-speler/brander. Bevstig dit met F10 en ok.
Start nu je pc op met de Vista DVD erin.

Ja, dat doe ik ook, hij start op van de DVD, maar dan krijg ik die fouten...

Of een andere downloaden, of eventjes naar de winkel om een originele te kopen.

Hoe heb je hem gebrand?

Ik heb hem gebrand met Alcohol 120%, heb hier een goeie liggen, maar ik wil dit gewoon eens uittesten hoe dit werkt...

In bijlage een screenshot van de inhoud van de DVD

Bijlagen

• unattended.jpg
    unattended.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 53
Hoi !

Tja, dan kan allemaal wel kloppen maar:

Een Vista Unattended DVD maak je meestal voor je eigen PC !

Er staat dan ergens een map $$OEM$$, met de gegevens van je merk PC/MOBO/BIOS.

Tenminste, zo heb ik het gedaan.

Ik kan je wel een link geven hoe je zoiets voor je eigen PC in elkaar knutselt.

Uiteraard is dit niet universeel mogelijk, omdat er maar 1 key per PC geaktiveerd wordt.

En die key staat, althans meestal, in de DVD, anders heb je geen unattended....

Van een universele unattended Vista_DVD die automatisch installeert/aktiveert heb ik nog nooit gehoord, trouwens: dat zou wereldnieuws zijn toch...

Het is wel mogelijk om een unattended DVD te maken voor alle PC's van 1 merk (OEM), die zijn uitgerust met een z.g. SLIC-table in het BIOS. Dit zijn doorgaans de nieuwere versie's die met Vista gelevers zijn af-fabriek. Maar: dit onderwerp valt onder WAREZ en daar mag ik hier niets over zeggen.

Ik zou Vista gewoon van de originele DVD installeren, en dan zelf een unattended maken.

Succes,

Harry.

Hoi !

Van een universele unattended Vista_DVD die automatisch installeert/aktiveert heb ik nog nooit gehoord, trouwens: dat zou wereldnieuws zijn toch...

Harry.

Toch heb ik hier een unattended DVD liggen die automatisch installeert, en aktiveert.

Zou het helpen met die image eens met Nero te branden? Ziet de root er een beetje hetzelfde uit bij uw DVD?

Hoi !

@Patrickt: Die heb ik ook, ASUS-OEM !

Maar die werkt echt niet op een willekeurige PC, tenzij......(dat mag hier dus niet).

Sorry, maar voor dit onderwerp moeten we van forum wisselen, of er niet meer over praten.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan