Undefined index

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniac

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Ik ben bezig met een inlogsysteem aan het maken voor een website. Nu krijg ik bij het inloggen steeds deze meldingen:

Notice: Undefined index: username in c:\program files\easyphp1-8\www\taborint\inloggen.php on line 65

Notice: Undefined index: password in c:\program files\easyphp1-8\www\taborint\inloggen.php on line 65

Notice: Undefined variable: superadmin in c:\program files\easyphp1-8\www\taborint\inloggen.php on line 65

Notice: Undefined variable: PHP_SELF in c:\program files\easyphp1-8\www\taborint\inloggen.php on line 67
<form method="post" action="?

Ik weet waar de fout zit, maar niet hoe dit op te lossen.... Het zit hem volgens die meldingen in deze regels:

if (controle($_SESSION['username'], $_SESSION['password'], $superadmin) == false)

In de bijlage staan de bestanden die ik gebruik voor het inlogsysteem. Wie kan me helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het je al gelukt is om een inlogsysteempje te maken, maar hier is er een die werkt....

verder een aantal opmerkingen:
Session_start(); moet ALTIJD bovenaan op de pagina staan ! dus voordat je ook maar iets doet b.v. html code sturen, moet session_start al gestard zijn... het makkelijkste is dus om hem helemaal bovenaan te zetten !

Ik weet niet precies wat de bedoeling van dit inlog geval is, maar je hebt de mogelijkheid gemaakt om te zoeken naar een superadmin, terwijl er geen enkele mogelijkheid is om "$superadmin" op 1 te zetten ! of gewoon op true....

if (isset($_POST['verzonden'])) Ik heb nergens in het invulformulier "verzonden" zien staan.. dus hoe moet dit geactiveerd worden ? (geen antwoord nodig !)

Je maakt gebruik van een functie, soms is dat mekkelijk, maar soms ook niet... in dit geval zou IK geen functie gebruiken, omdat het korten is, en omdat je dan meer info terug kunt sturen en omdat alles dan netjes bij elkaar staat. Verder zijn er geen andere gedeeltes op de site die ook gebruik maken van deze functie... (je gebruikt hem dus maar een keer...)

if (controle($_SESSION['username'], $_SESSION['password'], $superadmin) == false)
je gaat hiet voor een 2e keer kijken of het werkt... terwijl je de info al in "$userid" hebt staan.... (die is dus False of True)

echo "<form method=\"post\" action=\"$PHP_SELF?";
" $PHP_SELF? " heb ik nog nooit van gehoord... $_SERVER['PHP_SELF']; wel...

Wat je hier precies mee wilt, aangezien er nooit gebruik is gemaakt van $_GET......
Code:
    { 
    echo "<form method=\"post\" action=\"$PHP_SELF?";
    reset($_GET); // Zet de array pointer op 0, begin bij het begin
    // Stuur meegestuurd variabelen opnieuw mee.
    while($getvar = each($_GET))
        {
        $varnaam = $getvar['key'];
        $varinhoud = $getvar['value'];
        echo "$varnaam=$varinhoud&";
        }
    }

Een werkende inlog code zit in de bijlage, ik heb hem aangepast zoals ik hem zou maken, werder heb ik er een file van gemaakt genaamd: index.php... dit omdat PHP en HTML perfect samen kunnen werken ;)

Pas het script aan zoals je wilt ! (of gebruik het niet als je er al een hebt...)
De MYSQL database die ik gebruikd heb zit er ook in.

Gegroet,
Jeffrey

p.s. het is wel zo netjes om PASSWOORDEN gecodeerd in de database te zetten !!!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan