Hoi, ik heb een probleem met een undefined variable. Ik heb een voorbeeld in mijn boek, waarin ik een nummer heb, die je moet raden met behulp van een form. Op dit moment moet ik een counter maken, zodat ik kan tellen hoeveel keer de user heeft moet raden om bij het goede getal te komen. Dit is de code:
Wanneer ik deze code run, krijg ik de error undefined variable, het gaat hier om lijn 3.
Toen ik dit zag, had ik tussen line 2 en 3 dit gezet: $num_tries = 0; . Hierdoor gaat de error weg, maar de counter count niet, en daarnaast heb ik gehoord dat dit ook niet de oplossing is. Omdat elke keer wanneer ik de pagina overnieuw laad, word $num_tries weer 0.
Nu is deze code overgenomen van het boek die ik heb, ik heb de code meerdere keren gecheckt, dus ik denk dat er misschien iets outdated is of dat de code gewoon niet klopt.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. (De counter moet counten en de undefined variable moet weg)
PHP:
<?php
$num_to_guess = 42;
$num_tries = (isset($_POST['num_tries'])) ? $num_tries + 1 : 1;
if (!isset($_POST['guess'])) {
$message = "Welcome to the guessing machine!";
} elseif (!is_numeric($_POST['guess'])) {
$message = "I don't understand that response.";
} elseif ($_POST['guess'] == $num_to_guess) {
$message = "Well done!";
} elseif ($_POST['guess'] > $num_to_guess) {
$message = $_POST['guess']." is too big! Try a smaller number.";
} elseif ($_POST['guess'] < $num_to_guess) {
$message = $_POST['guess']." is too small! Try a larger number.";
} else {
$message = "I am terribly confused.";
}
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>A PHP number guessing script</title>
</head>
<body>
<h1><?php echo $message; ?></h1>
<p><strong>Guess number:</strong><?php echo $num_tries; ?></p>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST">
<p><label for="guess">Type your guess here:</label><br/>
<input type="text" id="guess" name="guess" /></p>
<input type="hidden" name="num_tries" value="<?php echo $num_tries; ?>" />
<button type="submit" name="submit" value="submit">Submit</button>
</form>
</body>
</html>
Wanneer ik deze code run, krijg ik de error undefined variable, het gaat hier om lijn 3.
Toen ik dit zag, had ik tussen line 2 en 3 dit gezet: $num_tries = 0; . Hierdoor gaat de error weg, maar de counter count niet, en daarnaast heb ik gehoord dat dit ook niet de oplossing is. Omdat elke keer wanneer ik de pagina overnieuw laad, word $num_tries weer 0.
Nu is deze code overgenomen van het boek die ik heb, ik heb de code meerdere keren gecheckt, dus ik denk dat er misschien iets outdated is of dat de code gewoon niet klopt.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. (De counter moet counten en de undefined variable moet weg)
Laatst bewerkt: