Underscan op scherm en CCC start niet meer om dit op te lossen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nfdevil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo,

Ik heb een nieuw scherm gekocht: LG FLATRON IPS235, die Full HD ondersteunt volgens wat op de doos staat. In Display in Control Panel is de recommended resolution 1920x1080, maar als deze gebruikt wordt, heb ik een zwarte rand rond het scherm 'underscanning' van ong 1 cm boven en onder en 2cm links en rechts.

Als ik de resolutie zet op 1680x1050, is de rand weg, maar dit is geen Full HD, wat ik toch liever zou hebben. Volgens mijn Google zoektocht, zou ik underscan moeten kunnen veranderen in Catalyt Control Center, maar deze start niet meer op. Ik heb al met verschillende programma's zoals Driver Cleaner .NET, en al ongeveer 10x de drivers uninstalled en herinstalled, zonder succes. Als ik na de hele uninstall van de drivers van ATI, de CCC alleen installer, krijg ik wel nog reactie van CCC, die zegt dat ik nog geen display drivers geinstalleerd heb die het kan gebruiken. Als ik dan de display drivers installeer, start de CCC wel de processen MOM.exe, CCC.exe en nog 1, staat het ook in de system tray, maar als ik dan deze wil openen, doet hij helemaal niets. Ook vindt mijn display settings blijkbaar 3 schermen, terwijl ik maar 2 schermen ingeplugd heb zitten. Geen idee waarom.

Nog even extra: mijn GFX kaart is: Sapphire HD5870 Vapor-X (het scherm zit hier in een DVI ingang)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 64bit
Drivers die ik getest heb: 11.9 en 11.10

Dank bij voorbaat,

Nils Goovaerts

Wat voor videokaart had je hiervoor? Misschien onstaat er een conflict met de drivers van je vorige videokaart?
Of misschien heb je een ati onboard chip op je moederbord zitten? Schakel die dan eens uit in het BIOS, misschien dat er dan al meer gebeurd?

Succes!

1. Heb je de 64 bit drivers geinstalleerd en niet de32 bit?
2. Heb je al met de settings in ccc.exe verschillende opties uitgeprobeerd?
3. Heb je met de instelling(knoppen) van je beldscherm verschillende opties uitgeprobeerd?
4. Staat je BIOS ingesteld op je grafische kaart en niet onboard en evt. een update gedaan?

Dat hij al een beeldscherm vindt wat er niet is betekent, dat er iets niet goed geinstallerd is.

Heb je wel eens een Windows crash gehad, dan is mijn advies: Back-up en je Windows eerst goed maken?
Kijk als je software niet kan openen, betekent dat het fout is geinstalleerd, je compatibility mode proberen voor XP, voordat je ergens aan begint. Rechtklikken en opties kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan