Undisclosed recipients

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik wil wel eens email versturen naar een groep mensen, waarvan ik niet wil dat al die namen in beeld komen. Ik zie wel eens mailtjes met als geadresseerden "Undisclosed recipients". Hoe krijg ik dat in Outlook voor elkaar?

gewoon de emailadressen die je niet zichtbaar wilt hebben bij bcc zetten volgens mij

Nee Robbert, dat is het niet, want je moet tóch een geadresseerde invullen. En privé maakt het niet uit, maar in een zakelijke email kan ik als geadresseerde geen fake-emailadres zetten.

Bennie, wat staat er in die URL? Ik krijg de melding dat de URL niet bestaat.

Geplaatst door Het Hof
Nee Robbert, dat is het niet, want je moet tóch een geadresseerde invullen. En privé maakt het niet uit, maar in een zakelijke email kan ik als geadresseerde geen fake-emailadres zetten.
Je hoeft helemaal niemand in te vullen achter "Aan". Het is voldoende als er iemand bij CC of BCC staat.

Iedereen, die gereageerd heeft, heeft gelijk. Inderdaad blijkt mij nu, dat als je het BCC-veld gevuld hebt je inderdaad niets hoeft in te vullen in het To-veld, dus dat zou een optie kunnen zijn. Wil je het wat professioneler over laten komen, dan zijn de URL's van Gezina en Bennie waardevol (die eerste URL gaf vandaag wel response). Hartelijk dank weer allemaal.

Zelf open ik zelden mail met geen adres of 'geheime geadresseerden' of een volslagen vreemde afzender.

Zakelijk kun je soms niet zo kieskeurig zijn.

Wat ik doe is in bcc alle geadresseerden van een mailing zetten en in het 'aan' veld mijn eigen naam (opgenomen in mijn eigen adresboek uiteraard). De ontvanger weet mijn adres toch: staat in de mail genoemd als afzender, en kent mij, dus is vertrouwd.

Volgens mij hoeft dat niet, want de naam van de verzender van de email wordt wel degelijk genoemd, ook als het "To-veld" niet is gevuld.

Je hebt helemaal gelijk.
Het 'aan' veld is wel leeg in de map verzonden items, maar dat hoeft niet ernstig te zijn.

Toch heb ik in het verleden wel mail bcc gekregen met een leeg 'aan' veld in het postvak-in. Was dan misschien in Eudora of een oudere versie van OE (heb ik ook nog mee gewerkt, jawel) of een ander mailprogramma op het netwerk van mijn werk.

Maar is nu niet meer relevant. Het enige resultaat is nu nog dat ik zelf de mail die ik aan een dergelijke groep heb verzonden ook zelf terug krijg, maar ik heb hem al in die map.

Goeie opmerking, bedankt.

Dat laatste vat ik even niet Ron. Als jij je "Aan-veld" leeg laat én jezelf niet in de BCC hebt gezet, ontvang jij je eigen mail niet terug hoor.

Sorry Het Hof,

Maar dergeljke mails heb ik van anderen toch echt ontvangen.
En vanwege een leeg 'aan' veld ongelezen verwijderd.

Want een email die niet eens aan iemand is gericht is m.i. spam of mogelijk een virus. Maar let op: ik praat wel over verleden tijd, ik ga pas mee sinds 1983 in de ICT (noemen we nu zo, verandert ook iedere paar jaar), dus misschien is er bij mij hier of daar een bitje blijven hangen. :D

Dat laatste kan ik niet beoordelen :) , maar als ik het "Aan-veld" leeg laat en ik stuur alles via het "BCC-veld", dan ziet de ontvanger dat het van mij afkomstig is, maar niet naar wie ik het allemaal heb gestuurd.

Geplaatst door rmschoof
Sorry Het Hof,

Maar dergeljke mails heb ik van anderen toch echt ontvangen.
En vanwege een leeg 'aan' veld ongelezen verwijderd.

Want een email die niet eens aan iemand is gericht is m.i. spam of mogelijk een virus. Maar let op: ik praat wel over verleden tijd, ik ga pas mee sinds 1983 in de ICT (noemen we nu zo, verandert ook iedere paar jaar), dus misschien is er bij mij hier of daar een bitje blijven hangen. :D

Ik beoordeel de mail dan ook altijd op "van" dit lijkt me een stuk handiger dan "aan" omdat ik ook altijd die leeg laat als ik naar meerdere personen een mail stuur omdat ik er van uit ga dat niet iedereen het prettig vindt als zijn mailadres door derden te zien is, een kwestie van beleefdheid dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan