unibleu registery booster

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Goede middag forumleden
Ik heb het gevoel dat mijn laptop langzamer is geworden daarom heb ik unibleu er op gezet.
Ik heb de laptop dan terug opgestart en dan zie ik een schermpje van unibleu dat er even blijft staan en dan verdwijnt het en gebeurd er verder niets meer is dit een goed teken of werkt unibleu dan niet ?
Of wil dit zeggen dat mijn register dan goed is en zonder fouten ?
mvrg
e de waele
 
Goede middag,
een trage pc kan verschillende oorzaken hebben zoals,gefragmenteerde schijf,onnodige meeopstartende software,vervuild systeem o.a register,mal/spyware,virus enz.
Om dan maar meteen een programma als Uni Blue erop te zetten is m.i. niet de beste keuze, er zijn veiligere programma's in omloop.
Ccleaner b.v. is gratis, scant veilig je register en ruimt overbodige internetbestanden op.
Defraggler van dezelfde maker (ook gratis) defragmenteerd je harde schijf,mogelijkheid voor opstartbestanden te defragmenteren en mogelijkheid tot geselecteerde bestandsdefragmentatie.
Verwijder onnodige opstartitems via msconfig>opstarten (laat alleen de beveilingssoftware opstarten) en je pc is een stuk sneller.
Succes.
 
OK bedankt ik ga uni bleu er af gooien en ga met ccleaner aan de slag
maar werkt unie bleu nu wel of niet bij mij heb ja daar een idee van ?

e de waele
 
Hoi,
het zal wel werken maar het start al automatisch mee op (kijk maar eens i.h. systeemvak),het is lang geleden dat ik met verschillende programma's heb geëxperimenteerd maar de meeste registry-cleaners brengen soms meer schade aan dan dat ze goed doen. Het feit dat hij meeopstart maakt je pc alweer trager,je moet opletten dat software niet automatisch meeopstart.
Daar heb je met die andere 2 programma's geen last van. Wat wel tegenwoordig is dat je moet uitkijken dat je weer niet de zoveelste toolbar mee binnenhaalt met gratis software,daar wordt je pc ook trger van,uitvinken dus!
Succes.
 
Ok bedankt voor de tips
Ik heb uni blue verwijderd en ccleaner nu uitgeprobeerd werkt prima volgens mij
Nu heb ik gekeken naar cleaner>windows>systeem>tijdelijke bestanden aangevinkt>analyseren>667 bestanden gevonden
Kan ik deze opschonen en verwijderd hij deze dan ?
IK zal help eens goed moeten door lezen denk ik
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Je moet eertst goed de mogelijkheden v.h. programma eens doorspitten,onder de optie "gereedschap" b.v. kun je al opstartsoftware uitschakelen dus het hoeft niet per se onder msconfig.
Onder "optie" kun je bij de cookies kijken welke je zeker wilt bewaren b.v. cookies voor automatisch inloggen/aanmelden e.d. als je het niet zeker weet dan kun je beter alle cookies bewaren. Voor je het register gaat cleanen maak je eerst een back-up map aan b.v. BU_Cleaner daar worden de verwijderde registeritems in opgeslagen mocht er iets misgaan. In de +/- 8 jaar dat ik het programma gebruik is dat nog nooit gebeurd.
Ook biedt het programma de mogelijkheid om overbodige software te verwijderen zoals je dat via het configscherm zou doen. Vergeet niet bij de cleaning onder geavanceerd de optie "verouderde prefetchdata" aan te vinken de rest kun je uit laten.
Succes met het programma.
 
Ok bedankt ik ga de help eens goed doorspitten .
Ik zet status opgelost
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan