• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unicode symbolen niet zichtbaar in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Goedenavond,
ik wil graag unicode symbolen gebruiken in Excel.
nu heb ik er een paar gevonden die ik wil gebruiken echter als ik de symbolen wil invoegen worden deze niet zichtbaar.
iemand een idee hoe dit kan? betreft Excel voor MAC

Bijlagen

Met je excelbstand voor mac kan ik helaas niets, ik heb al ondervonden dat idd bepaalde symbolen verdwijnen.
Wat ik wel kan is een TTF bestand (lettertype) maken met de symbolen die je wenst te gebruiken. Je installeert het font op je Mac,nadien zet je in excel de kolommen waar je de symbolen wenst te gebruiken op het nieuwe lettertype en door het intikken van een letter verschijnt dan het symbool. (vb a = symbool 1,b=symbool 2 ....)

Hoi, Bedankt voor je reactie,
Hoe kan ik zo'n bestand maken? ik heb de milestone nodig, pijl schuin omhoog en pijl schuin naar beneden en het vlaggetje.

weer bedankt voor je reactie,
grt patrick

In bijlage een excelbestand met uitleg en het lettertype,het lettertype zit in een zipbestand, eerst uitpakken. (je kan geen ttf rechtstreeks uploaden naar Helpmij)
Daarna het lettertype installeren. Ik denk dat het voor Mac hetzelfde is rechtermuisklik -> installeren.
Na installatie van het lettertype, mijn voorbeeld bestand openen.

Bijlagen

Kijke eens bij lettertype wingdings 3, letters m,n o,p

Ik had begrepen dat dat het probleem was van TS.
Wingdings 3 is not available on all computers, and so the intended characters may not appear on computers running non-Microsoft operating systems such as Mac
Ts gebruikt Excel voor Mac.

Zou zomaar kunnen. Kan ik niet sjekku zonder Mac.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan