Unidentified Network na crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loekuh

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Goedemiddag allen.

Gisteravond viel mijn PC uit (gebeurt wel vaker, ding wordt ook binnenkort vervangen), dit is op zich al vrij frustrerend als je met het een en ander bezig was, maar goed dat even terzijde.
Zet ik hem dus weer opnieuw aan, om er even later achter te komen dat mijn verbinding ook besluit te weigeren!
Vanaf dat punt dacht ik natuurlijk echt oh god waarom dit nu weer, en dat terwijl ik niet eens gelovig ben.

Heb dit voorval wel eens eerdere keren gehad meen ik, en zover ik mij dat herinner was het vrij lastig op te lossen. De ene keer was het iets wat door Apple of Adobe geinstalleerd was en de andere keer moest ik iets in het register wijzigen.
Dus ik wist al wat er komen ging, helaas een plotselinge veel te lange troubleshoot. Ik meen mij de vorige keren te herinneren dat er in plaats van 'Unidentified Network' 'Public Network' stond met het welbekende bruine bankje.
Maar ditmaal stond die er ook niet.
Ook gokte ik dat misschien mijn netwerk kaart op de een of andere manier misschien stoorde of defect was. Maar zo ver ik het op Google opzocht, was dit volges mij ook niet het geval. Aangezien hij in de Device Manager
staat dat ie gewoon prima functioneert. In hoeverre dit betrouwbaar is weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert, even ter informatie het is Windows 7 Ultimate, PC is verbonden met een switch, switch naar een router. Allemaal wired. Er zitten ook andere wired systemen volgens dezelfde route aangesloten
(PC -> Switch -> Router). Pingen naar de router kan ik niet, ook niet naar andere systemen in het netwerk. Op de router wordt mijn systeem wel weergegeven (Loekuh-PC), wel met het IP '0.0.0.0'. Ik heb al tussen de services gezocht
voor het Bonjour probleem, heel dat Bonjour staat er niet tussen dus ik gok dat ik die er de vorige keer al uit heb ge-Bonjoured. Helemaal niemand in het netwerk heeft ook maar enigszins problemen met internet. Op de switch brandt
het lampje van de kabel vanuit mijn systeem ook gewoon prima, heb ook al verschillende gaten in de switch geprobeert, dit mocht ook niet baten. Ipconfig/release & /renew hielp ook niet. Enkele andere commando's in het CMD die
volgens verschillende bronnen op Google zouden moeten helpen werkten ook niet. het Mac Adres van de netwerkkaart handmatig invoeren op de verbinding werkte ook niet. System restore, ook niet.
Ik heb het inmiddels opgegeven, ik kom er echt niet uit. Na 6 a 7 pagina's verder in Google heb ik het niet op kunnen lossen. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, dit kan natuurlijk ook. Daarom heb ik wat
screenshots toegevoegd, misschien valt iemand van jullie direct iets geks op.

Oh en ook had ik om vreemde redenen VMnet1 en Vmnet8 nog, deze heb ik verwijderd. Ik heb VMWare al maanden geleden verwijderd, vreemd dat ze nog tussen de netwerkadapters stonden. Zou het kunnen dat het hiermee te maken heeft?

PCNiqh9.png

2CCZPAC.png

b7aJeDe.png

ar2Dq6j.png

Laatst bewerkt:
je netwerk adapter krijgt geen ip-adres vanuit de router. Probeer de adapter eens te configureren met een vast ip-adres. Wel een adres gebruiken dat buiten de DHCP-reeks valt die je router toekent.
Stel bv. DHCP-reeks router 192.168.1.100 - 192.168.1.199, gebruik dan een adres tss 192.168.1.2 - 192.168.1.99
Vergeet dan ook niet als gateway en DNS server het adres van je router in te stellen.
Kijk ook eens of er bij je adapter geen "verbindingsbrug" ingesteld staat. Als er VMWare op heeft gestaan, kan dit ook het probleem zijn. En verwijder de brug.
Helpt het vd stroom halen vd router ook niet?

je netwerk adapter krijgt geen ip-adres vanuit de router. Probeer de adapter eens te configureren met een vast ip-adres. Wel een adres gebruiken dat buiten de DHCP-reeks valt die je router toekent.
Stel bv. DHCP-reeks router 192.168.1.100 - 192.168.1.199, gebruik dan een adres tss 192.168.1.2 - 192.168.1.99
Vergeet dan ook niet als gateway en DNS server het adres van je router in te stellen.
Kijk ook eens of er bij je adapter geen "verbindingsbrug" ingesteld staat. Als er VMWare op heeft gestaan, kan dit ook het probleem zijn. En verwijder de brug.
Helpt het vd stroom halen vd router ook niet?

Heb ik ook al gedaan, verandert ook niets..
Router aan/uit ook geen verandering.

Verbindingsbrug ook niet aanwezig.
Maar het kan dus ook niet zijn dat mijn interne netwerkkaart defect is? Hoe zou ik dit kunnen controleren?

Heb ook al de kabel van mijn broertje's desktop in de mijne geplugt, en precies hetzelfde probleem.
Het ligt dus echt aan mijn PC denk ik dan, de kabel is dus prima.

Laatst bewerkt:
Het is verholpen vreemdgenoeg.

Hoe weet ik nogsteeds niet, ik had de PC opengeschroef omdat ik er een oude netwerkkaart in wilde plaatsen.. als test.

En ze pastten allemaal niet (te oud) dus weggegooid, en alles weer aangesloten om evt wat anders te proberen en internet was weer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan