Unidentified network...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvdbosch

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Heb op mijn laptop dualboot Windows 8 en Windows 10 technical preview en wel de laatste update.
Geen enkel probleem om in Windows 8 het net op te gaan.
Bij Windows 10 krijg ik de foutmelding: "Unidentifeid network (beperkt). No internet access. Geen geldig ip adres".
Al de vorige versies van Windows 10 hadden dit probleem niet.
Weet iemand een oplossing?

Zijn alle drivers wel goed geïnstalleerd, want windows 10 ondersteund nog niet alle drivers helemaal goed.

Hallo Jero, dank voor je snelle reactie.
Bij mijn weten heb ik de juiste drivers

Lijkt er (heel) sterk op dat je op W10 een vast ip-adres hebt ingesteld staan bij de IPv4 instellingen van de netwerk adapter, die niet valt in de juiste ip-reeks...
Kijk dat na.
Indien toch op "Automatisch toewijzen" even een vast ip-adres geven. Op OK klikken. Daarna weer terugzetten op "Automatisch toewijzen" (incl. DNS servers-gedeelte).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Unidetifeid......

Bedankt Tijs voor je reactie.
Heb lang zitten zoeken, maar ben niet deskundig genoeg om je oplossing toe te passen.
Jammer!
Gr. Quirinus

Tsja, als je er niemand fysiek bij haalt dan zul je toch zelf alles moeten doen.

Ok, doe het volgende op de probleemcomputer:
Maak op het bureaublad een snelkoppeling naar:
cmd.exe /k netsh interface ip show config
Rechtsklik op de nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

De uitvoer ervan (duidelijke schermafdruk of foto ervan) zou ons een paar dingen duidelijk maken:
i. Welke netwerkverbinding(en) je hebt en hoe die heten.
ii. Of die netwerkverbinding(en) een vast ip-adres hebben of niet.

We zien het graag tegemoet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
unidentifeid....

Opnieuw heel veel dank Tijs.
Hoe het kan weet ik niet, maar vanmorgen bij het opstarten van mijn laptop bleek het internet wel te werken.
Waarom nu ineens wel is mij een raadsel.
Nogmaals dank voor de tijd die je hebt besteed.
Groet uit Breskens,
Quirinus

Dat kan (normaal gesproken) 1 ding betekenen:
Er waren geen ip-adressen meer om uit te delen (mogelijk veel apparaten recent Internet gebruikt in je huis).
Nu is er blijkbaar een ip-adres vrijgekomen (bijv. origineel toegekend aan een smartphone die al een tijdje niet meer verbonden is geweest) en dat vrijgekomen ip-adres is nu aan je laptop toegekend.

Betekent ook dat het probleem later kan terugkomen als er weer diverse (nieuwe) apparaten zich verbinden met het netwerk en dus (voor een periode) een ip-adres krijgen van je router.
Normale oplossing is in dergelijke gevallen de router even uitzetten, dan weer aanzetten, zodat alleen actieve computers/laptops/smartphones/tablets een ip-adres aanvragen en krijgen.
Alternatieve oplossing is de DHCP lease-tijd te verminderen, bijv. naar 2 dagen, zodat de ip-adressen van niet-actieve apparaten sneller vrijkomen.

Fijn dat het opgelost is, graag nog even de vraag de status opgelost geven. Kan (ingelogd op het forum en daarna deze vraag geopend) te klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerpopties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan