Uniek getal berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gejete54

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Hallo beste mensen van Helpmij.
Ik wil in een functie een unieke string getallen berekenen die er alsvolgt uit moet komen te zien xx xxxxxx xx / 01 234567 89
de eerst 2 digits mogen niet groter zijn dan 25, de 2e moet een uniek getal worden van 6 digits en de 3e weer 2 digts zonder voorwaarden, i.e. mag alles zijn van 01 tot 99.

Ik dacht hier een beetje te goochelen met de (systeem)datum en de (systeem)tijd, elke volgende seconde maakt de string tenslotte uniek. Bijv. voor de eerste 2 digits het uur
hh, de 2e de dag dd + de minuut mm + de seconde ss, wat maakt ddmmss. Het derde deel van 2 digits kan dan bijv. door de laatste 2 cijfers van het jaar, nu dus 13. Zo krijg ik de string hh ddmmss jj.

Dat is wel leuk bedacht maar hoe krijg ik dit in code???? Is er iemand die mij een suggestie kan doen? Alvast mijn hartelijke dank. M.v.gr. Gert-Jan

Waarom je de vraag in het VBA venster stelt verbaast me een beetje; er vanuit gaan de dat je het in Excel wilt maken, kan dat met een simpele formule:
Code:
=RECHTS(UUR(NU());2) & " " & RECHTS(DAG(NU());2)  & RECHTS(MINUUT(NU());2) & RECHTS(SECONDE(NU());2) & " " & RECHTS(JAAR(NU());2) & " / 01 234567 89"
Of zoiets:
Code:
=RECHTS(UUR(NU());2) & " " &RECHTS(LINKS(NU()-VANDAAG();11);6) & " " & RECHTS(JAAR(NU());2)& " / 01 234567 89"
De laatste kun je gebruiken om wat beter te sturen; als je met secondes werkt moet je wel 100& zeker weten dat er per seconde maar één getal hoeft te worden gegenereerd.

@Michel, bedanlt voor je snelle reacie. Ik moet een script schrijven voor het geautomatiseerd testen van één van onze programma's. De tool die we hiervoor gebruiken gebruikt VBA als taal, vandaar mijn vraag in dit venster. Ik ga het eens proberen. Gr. GJ

De formules kun je makkelijk naar VBA vertalen; DAG=DAY etc. Kom je denk ik wel uit :)

wat dacht je dan van deze 2 alternatieven

Code:
sub M_snb()
    msgbox now
    MsgBox CreateObject("scripting.filesystemobject").gettempname
end sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan