Uniek nummer toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barney77

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een mdb waarin order gegevens ingeklopt kunnen worden. De diverse orderregels kunnen per klant op maand worden opgeroepen. Wanneer ik van klant X de orderregels van november opvraag krijg ik bijvoorbeeld Twee orderregels met order ID1 en nog een regel met orderid 9

Middels een knop zet ik ja/nee veld in orderregel op 'waar' en vul een factuurdatum in. Ook lukt het mij om hiervan een factuur te printen. Echter ik zou graag een uniek factuurnummer willen toevoegen zodat ik deze order terug kan zoeken. Is dit mogelijk?
Kan ik aan meerdere orderregels hetzelfde unieke nummer meegeven? Of ontkom ik er niet aan om dan de gegevens te exporteren naar een nieuwe tabel waar een autonummeringveld is opgenomen?

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt voor de reacties
 
Een order bestaat normaliter uit records uit twee tabellen:
1. orderinfo (orderid, naam klant, adres, datum, etc)
2. orderdetails (orderregelid, orderid, omschrijving, prijs, etc)

tabel 1 en 2 staan gelinkt middels orderid. Een factuurnummer zal dan ook bij een record uit orderinfo horen, en niet bij de details. En dan kun je dus ook dat nummer ophogen
 
mee eens!

Echter, het prog dient voor het invoeren van kinderen welke bij een gastoudergezin worden ondergebracht. Een ouderpaar kan meerdere kinderen hebben.
Per maand wordt er aan de hand van urenlijsten welke door ouders en gastouders ingevuld worden ingeklopt waar welke kind is ondergebracht tegen welk tarief.

Aan het einde van de maand kan worden opgevraagd wat de totaalkosten zijn per ouderpaar. Dit betekend dat ik meerdere orders gelijktijdig toon. Van zowel kind 1 als kind 2 en ook de gastouders kunnen verschillen. Hierdoor heb ik op 1 factuur meerdere order-ID's.

Graag zou ik naast deze orderid's ook een uniek factuurnummer meegeven. Dus op het moment dat ik een dergelijk overzicht print voor november 2007 aan alle dan in beeld staande orderregels hetzelfde unieke nummer meegeven.

Weet iemand of dit kan en zo ja hoe ik dit moet aanpakken?
 
Het wordt duidelijker :)
hetzelfde unieke nummer gaat niet lukken, dan zou het ook niet uniek zijn. Je kunt natuurlijk wel gewoon handmatig een factuur nummer invullen (net zoals je nu al de factuurdatum invult) en hier dan op zoeken. Als je dan de factuur print kun je alle orderids bij elkaar zoeken met dat factuurnummer
 
Is het mogelijk om een aparte tabel met een veld te maken met eigenschap autonummering dat zodra ik een factuur aanmaak wordt geopend, nieuw record wordt toegevoegd en waarvan dit nummer wordt gekopieert naar een veld in mijn orderregels. dit laatste net als dat ik de datum invul?
 
In principe wel, maar ik weet niet hoe je dat nu doet. Ik neem aan met een formulier of zo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan