Unieke aanbieding laptop aanschaffen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehab

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Beste leden,

Graag zou ik jullie hulp willen vragen voor de volgende kwestie. Mijn broertje begint volgend jaar met een nieuwe opleiding, waarbij een laptop verplicht is.

De school biedt de mogelijkheid om via een speciale site, die een contract heeft afgesloten met de school, een laptop te kopen waarbij je gelijk gratis inclusief twee jaar garantie bij krijgt + je kunt extra geheugen en of een laptoptas op de site met je laptop bestellen + verzekeren tegen vallen, vocht en evt. diefstal kan al vanaf € 39,35 voor twee jaar.

Hier is de link van de site met de mogelijke laptops die ze aanbieden:
http://www.campusshop.nl/ProductList.aspx?...&mi=1000101

Mijn vraag aan jullie is:

1. Is het de beste optie om hier een laptop voor mijn broertje te kopen ( o.a. wegens de gratis twee jaar garantie etc. ). Zo ja, welke raden jullie aan?! Omdat hij het naar school mee neemt moet het niet te groot zijn, dus gewoon lekker mobiel.

2. Als dit niet een goede optie is, welke soort laptop raden jullie dan aan ?! En waarom ?!

Alvast super bedankt voor jullie hulp .

Greet

Echt specifiek goedekoop is deze site niet.
De compaq is bij wehkamp even duur.
De garantie uitbreiding is natuurlijk wel een lekker extraatje

Eigenlijk is de eerste vraag wat je er aan kunt besteden en dan wat je er mee wilt doen.

De 10 inch netbooks zijn te langzaam en te klein voor intensief gebruik.
17 inch laptops zijn groot zwaar en daardoor vaak kwetsbaarder. Ook deze vallen m.i. af.

De eerste die aanmerking komt is de 12 inch packerd bell.
(net) groot genoeg om mee te werken, super draagbaar en snel genoeg en niet duur natuurlijk.
De 12inch samsung is (een stuk) trager, maar een hele mooie laptop.

15 inch is ook nog behoorlijk draagbaar.
Op die laptops zijn soms ook nog een spelletje te spelen.
Dat geldt voor de acer van € 759 en de msi van € 899
Beide niet echt slechte merken, maar niet mijn persoonlijke eerste keus.
Op de ander genoemde laptops is eigenlijk geen behoorlijk spelletje te spelen.

Buiten deze site om zijn Samsung, HP, Toshiba en Sony (helaas met veel onnodige software) vaak fijne merken.
En niet te vergeten de apple macbook
Prima, mooie laptop. Net even anders maar zo te leren.
Vaak zijn er aanbiedingen voor studenten.
Bv via surfspot.nl (ook lekker goedkope software)

mvg leo

Laatst bewerkt:
Beste leden,

Ten eerste wil ik me even verontschuldigen dat ik de laatste tijd niet actief ben geweest op mijn zelf gemaakte topic! Wel waardeer ik de reactie's !

Ik heb een beetje op de site van campus gekeken en uiteindelijk lijkt toch dat ik uit een magere selectie mag kiezen, mijn broertje heeft zelfs 2x een brief gekregen met de laptop's waar hij uit kan kiezen dat zijn:

1. Samsung Laptop R509 (15,4")
Intel Celeron T1700
2 GB werkgeheugen
160 GB harde schijf
Intel 4500MHD video
Windows Vista Home Basic
€ 399,-

2. Samsung Laptop R509 (15,4")
Intel Pentium T3400
4GB werkgeheugen
320 GB harde schijf
Intel 4500MHD video
Windows Vista Home Premium
€ 494,-

3. Samsung Laptop R522 (15,6")
Intel Core ""2duo T6400
4GB werkgeheugen
500GB harde schijf
ATI Radeon HD4330 512 MB
€ 688,-

4. Samsung Laptop R720 (17")
Intel Pentium T3400
4GB werkgeheugen
320 GB harde schijf
ATI Radeon HD4330 512 MB
€ 655,-
Kennenlijk mag mijn broertje uit deze 4 laptops kiezen via de site.

1. Zelf heb ik in mijn achterhoofd dat Windows 7 binnenkort uikomt en dat je bij het aanschaffen van een laptop of computer in een winkel, je nu al later GRATIS over kan stappen naar Windows 7! Ik denk dat dit niet geldt voor de laptops die ik hier boven heb genoemd ?!

2. Ben samen met mijn vader en moeder ( broertje moest werken :P ) naar diverse computerwinkels geweest en we zijn er overeens dat het toch een 15,4" wordt ! Niet te groot en niet te klein.

De laptop wordt voor zijn studie gebruikt ( economie dacht ik :P ), en dingen zoals games heeft hij al een duurder computer voor thuis staan !

Onze gezamelijk Budget ?! Ik denk toch dat het max 600-650 wordt !

Dus wat is de beste keuze! Ik hoor het graag van jullie. Alvast heel erg bedankt !

Greets,
Wehab

Gratis? Bedoel je dat als je nu XP of Vista gebruikt dat W7 niets gaat kosten??

Dat lijkt me heeel sterk toch?

nou uehm ik zelf ben ook aan het kijken voor een laptop , en er zijn bepaalde merken die
als je na 26 juni een pc of laptop bestelt met win Vista je na invulling van wat gegevens op de microsoft website vanaf 22 october eenzelfde versie van windows 7 thuis gestuurt krijgt ( gratis)

Denk niet dat die upgrade voucher voor W7 er bij zit, die ben ik tot nu toe alleen tegengekomen bij retail en systembuilder versies van Vista, waarbij je echt de dvd koopt. Wat bravo-six hierboven beschrijft zou echter wel leuk zijn als dat ook bij deze Samsungs het geval is.

Maar wat betreft je laptops: dan zou ik voor nummer 3 gaan, die heeft simpelweg de beste specificaties. Is die toch te duur (gezien je budget) zou ik voor nummer 4 gaan. Van nummer 1 en 2 ga je later spijt krijgen, die zijn gewoon te simpel.

Off-topic: wat een nichten op die school.. :confused:

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat ik niet via de site ga bestellen, maar gewoon een laptop ga kopen in een computer winkel!

Het wordt zeker een 15,4" scherm, maar ik weet alleen niet welke laptop het wordt. Budget wordt uiteindelijk toch max. 550 ! (lager mag natuurlijk ook)
Het blijft tenslotte een laptop voor school, dus:
- Moet een beetje snel zijn.
- Voornamelijk aan de slag met Word, Powerpoint etc.
- En hij moet mobiel zijn, oftewel elke dag naar school meenemen ( vandaar de 15,4").

Zelf zat ik een beetje te kijken naar Toshiba! Deze heb ik gevonden:

http://www.mycom.nl/Products/View/Toshiba L30026L T3400/229382.aspx

https://www.dynabyte.nl/ (voor pagina van dynabyte, staat gelijk een actie van toshiba)

http://www.dixons.nl/ ( ook voorpagina bij dixons! )

Zelf weet ik niet zoveel af van de AMD-processor bij de laptop (kijk altijd naar Intel). En hoe zit het met de garantie? Heeft Toshiba altijd standaard één jaar of twee !

Mochten jullie betere laptop weten voor een mooi prijsje, hoor ik het wel.

Nog bedankt voor jullie hulp !

Goed merk gekozen. Ook begrijpelijke keus om niet te kopen bij die zaak die de school aanraad, ze kijken niet verder naar Samsung. Even los van het merk is dat sowieso een slechte instelling om niet naar HP, Dell en Toshiba te kijken.

De laptops van Dynabyte en Dixons zijn precies dezelfde :rolleyes:
Hier een pricewatch van Tweakers: http://tweakers.net/pricewatch/cat/...&d802=2522&i437=&a437=&i1216=&a1216=&x=12&y=3

Met andere merken kom je dus sowieso duurder uit, en ik zie ook gelijk de laptop die bij Dynabyte en Dixons in de aanbieding is naar voren komen bij populairste producten. Alleen met Acer kom je goedkoper uit, maar velen zijn met mij eens dat Acer een B-merk is.
Al met al zeer zeker een goede keus.
Een alternatief met Intel processor: http://tweakers.net/pricewatch/225636/toshiba-satellite-l300-190.html#tab:info

Over het verschil tussen Intel en AMD hoef je je geen zorgen te maken, die wereld is zodanig gestandaardiseerd dat alles gewoon goed werkt, en AMD is net zo goed een A-merk als Intel dat is. Intel presteert iets beter dan AMD, maar AMD heeft een vele malen betere prijs-kwaliteit verhouding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan