• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

adonis87

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Hallo,

Ik heb een ordernummer en bonnummer regels.

Er zijn meerdere dezelfde ordernummers (bv. 10) en de bijbehorende bonnummers enkele keren ook zelfde (bv 3x).
Nu wil ik weten hoe ik ordernummers en bonnummers (bij elkaar horend) eruit kan filteren, zodat 1 van deze combinatie nog wel in de lijst blijft.

Dus totaal aantal 'unieke' combinaties.

Ik heb in de bijlage mijn ordernummers en bonnummers geplaatst. Misschien handig als voorbeeld. Bekijk bijlage vb.xls

Dus kort gezegd hoe vaak komt bepaalde combinatie voor en hoe vaak komt dubbele combinatie voor.

Dit graag in formule vorm, had al met filter geprobeert, maar dit kan ik niet helemaal gebruiken in ons Sap systeem.

alvast bedankt.

Ik krijg een paar keer 2 met
Code:
=SOMPRODUCT((B:B=F6)*(C:C=G6))
of alleen een markering:
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((B:B=F6)*(C:C=G6))>1;"x";"")

Laatst bewerkt:
Dit is nog niet helemaal wat ik zoek.

Je vergelijkt nu 2 kolommen.

Ik heb mijn vb even aangepast. Heb namelijk maar 1 lijst met ordernummers en 1 lijst met bonnummers. Deze twee horen bij elkaar.
Ik wil dan weten hoevaak deze combinatie voor komt in de complete lijst.

In mijn bijlage heb ik op Sheet 1 3x tekst neergezet, wat ik wil berekenen. Bekijk bijlage vb.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan