• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke Filter + Filter Criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tikkellll

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Hallo,

Ik heb even een vraag m.b.t. het filteren van zowel unieke waarden en een criteria in Excel. Ik weet dat het niet mogelijk is om meerdere Autofilter's uit te voeren, maar toch denk ik dat er een oplossing moet zijn m.b.v. VB,

- Kolom X moet gesorteerd worden op unieke waarden.
Range("X3:X999").AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, Unique:=True

- Kolom Y moet vervolgens gesorteerd worden op de waarde "J".
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="J"

Dus twee filters tegelijkertijd. Heeft iemand hier een oplossing voor?!!

Tikkellll,

Heb je demacro recorder al geprobeerd?

Hoornvarn,

Ik heb alles al opgenomen met een macro, vervolgens aangepast. Maar krijg het niet voor elkaar om eerst een filter op unieke waarde en vervolgens een filter op criteria uit te voeren.

Tikkellll,

Ben wat laat met reageren maar had andere dingen te doen.
Wat voor Excel gebruik je - 2003 of 2007?

Maak een voorbeeld bestandje met je wensen erin, dat is vaak makkelijker dan een verhaal.

Tikkellll,

Ben wat laat met reageren maar had andere dingen te doen.
Wat voor Excel gebruik je - 2003 of 2007?

Maak een voorbeeld bestandje met je wensen erin, dat is vaak makkelijker dan een verhaal.

Wim,

Ik gebruik Excel 2003.

Bijgevoegd een voorbeeld van de situatie. Korte uitleg.

Het gaat om een dynamisch bestand, wat elk moment van de dag kan worden geupdate vanuit een centrale database. Allereerst moeten de gegevens gesorteerd worden op unieke waarden, dit gebeurt d.m.v. een samengevoegde sleutel. (Je ziet dat die sleutel 2 keer voorkomt, dit komt door het probleem dat excel de tekst.samenvoegen formule niet kan filteren, dus gebeurt dit vanuit de samengevoegde sleutel 2).

Vervolgens moet het filter worden gezet op kolom C, zodat alleen de nieuwe waarden worden gefilterd.

Bijlagen

Dit is simpel te doen met het uitgebreid/geavanceerd filter.
Zet in H6: Nieuw en in H7: J
Ga naar het uitgebreid filter
Lijst bereik: $A$3:$C$12
Criteriumbereik: $H$6:$H$7
vinkje aan bij "alleen unieke records.
OK.

Dit is simpel te doen met het uitgebreid/geavanceerd filter.
Zet in H6: Nieuw en in H7: J
Ga naar het uitgebreid filter
Lijst bereik: $A$3:$C$12
Criteriumbereik: $H$6:$H$7
vinkje aan bij "alleen unieke records.
OK.

Paul,

Helemaal super, hoe makkelijk kan het zijn!! Had inmiddels al een hele omweg ingebouwd, maar dit is echt hoe het zou moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan