• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke getallen tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Beste forumleden,

Ik heb een enorme lijst met artikelinformatie en achter elk artikel staat het leveranciersnummer.
Zo staat er wel 200 keer het nummer "1081" en daarachter weer 300 keer het nummer "2901" etc.

Ik heb boven al deze informatie een tabel staan met leveranciersinformatie en ik wil deze zo veel mogelijk automatisch laten invullen.
Nu wil ik graag uit één kolom (met al die leveranciersnummers) de unieke waardes tonen in het tabel met leveranciersinformatie, zodat elk nummer maar één keer getoond wordt.
Kan iemand mij helpen?

Momenteel heb ik de volgende formule gevonden, maar wil bij mij maar niet werken:
=ALS.FOUT(INDEX(A$2:A$15;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(A$2:A$15;$B$2:B3;0));0));””)
Bron: http://www.h2o-betterwin.nl/know-how/tips-trucs/excel-unieke-waarden-weergeven/

Voorbeeld:
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de waarden weergegeven moeten worden in A4:A12. De formule uit #1 moet dan worden:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C$15:C$29;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(C$15:C$29;$A$3:A3;0));0));"")
Omdat het hier gaat om getallen is een alternatieve formule:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS(ISNB(VERGELIJKEN(C$15:C$30;$A$3:A3;0));C$15:C$30);1);"")
Het gaat in beide gevallen om matrixformules, dus afsluiten met Ctrl+Shift+Enter

Ik neem aan dat de waarden weergegeven moeten worden in A4:A12. De formule uit #1 moet dan worden:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C$15:C$29;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(C$15:C$29;$A$3:A3;0));0));"")
Omdat het hier gaat om getallen is een alternatieve formule:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS(ISNB(VERGELIJKEN(C$15:C$30;$A$3:A3;0));C$15:C$30);1);"")
Het gaat in beide gevallen om matrixformules, dus afsluiten met Ctrl+Shift+Enter

Beste rebmog,

dank voor je reactie.

Ik heb jou 2e formule toegepast, maar ik krijg alleen maar het getal 0 er uit.
Daarnaast snap ik niet wat je bedoeld met afsluiten met Ctrl,shift,enter. Dit doet namelijk niks bij mij?

EDIT*
Je bent een held, het werkt al!

Ik heb hem echter iets aangepast en heb nu de volgende formule:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS(ISNB(VERGELIJKEN('Input omloopsnelheidlijst'!E$5:E$3000;$A$1:A1;0));'Input omloopsnelheidlijst'!E$5:E$3000);1);"")

Hij werkt precies zoals het hoort, maar hij begint met het getal 0 en daarna doe hij het goed.
Enig idee hoe ik die 0 weg krijg?

Laatst bewerkt:
Zodra ik mijn kolomtitel het cijfer 0 geef, dan doet hij het wel. Maar dat is niet wenselijk.

De 0 verschijnt omdat je bereik waarschijnlijk lege cellen bevat. Om dat te voorkomen moet de formule als volgt aangepast worden:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS(C$15:C$30<>"";ALS(ISNB(VERGELIJKEN(C$15:C$30;$A$3:A3;0));C$15:C$30));1);"")
Je moet de formule zelf maar even aanpassen aan je eigen situatie.

De 0 verschijnt omdat je bereik waarschijnlijk lege cellen bevat. Om dat te voorkomen moet de formule als volgt aangepast worden:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS(C$15:C$30<>"";ALS(ISNB(VERGELIJKEN(C$15:C$30;$A$3:A3;0));C$15:C$30));1);"")
Je moet de formule zelf maar even aanpassen aan je eigen situatie.

Super!
Opgelost! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan