• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke lijst ahv check boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieoli

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
in bijlage een voorbeeldbestand van kasten met planken en documenten.
ik hoop dat iemand me kan helpen met volgende vraag:
als ik in deze lijst filter op fakturen en bankdocumenten had ik graag een unieke lijst gekregen van die kasten waar allebei deze documenten in voorkomen. of nog beter zou zijn als een,twee of drie document types zijn aangevinkt zou er een dropdown lijstje moeten verschijnen van die kasten die al deze aangevinkte documenten bevatten.
Hier ben ik al een hele tijd naar op zoek. Misschien is er er iemand die me wat verder op weg kan helpen.
alvast bedankt!

Bijlagen

Beste Mieke Olislaegers,

'k heb er een draaitabelletje van gemaakt zonder tellingen. Als je op een driehoek klikt bij kast, plank of document, kun je '(Alles weergeven)' afvinken en dan aanvinken wat je wilt zien. Je kunt ook meerdere opties aanvinken per dimensie.

Groeten,
Richard

Bijlagen

Dit levert dus nooit een lijst op waar bv en fakturen liggen en bankstukken maar een lijst waar of fakturen en of bankstukken liggen. De sortering in een pivot of draaitabel baseert zich net hetzelfde als het uitfilteren van een lijst.Misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik hoop toch nog op een oplossing...

Misschien handig om je voorbeeldbestandje uit te breiden met een tabelletje van hoe je het zou willen?
Wij kunnen dan kijken of het met formules of functionaliteiten van Excel kan worden gemaakt.

Hopelijk is deze bijlage iets duidelijker.
Alvast heel hartelijk bedankt om hiernaar te kijken.
groetjes,
Mieke

Bijlagen

Begin met een andere opzet van je overzicht.

Maak per kast 1 regel
per regel 6 kolommen voor: planknr. soort dodument; plankr. soort document plankr. soort document

Ik heb wel een (vaagomlijnd) idee, maar vrees met macro's aan de slag te moeten.
Nu leert de ervaring dat Excel altijd meer kan dan ik denk, dus misschien dat iemand met meer ervaring een hint kan geven of en hoe dit zonder macro's kan?

Groenten, Marcel

Het toegevoegde bestand was maar een voorbeeldje.
Misschien is deze vraag meer bedoeld voor het forum vba.
Het is ahv een check box dat er een lijst moet gemaakt worden van die zaken die deze geselecteerde dingen allemaal bevatten.

Bijgaand bestand bevat een knop, deze knop roept een UserForm op.
Hierop kun je aanvinken waarop je wil filteren. Vervolgens krijg je onder K29 een lijst van locaties die aan de voorwaarden voldoen.

Ik gok dat er wel een oplossing voor is zónder gebruik te maken van VBA en UserForms, en ik hoop dat iemand die ook nog komt aandragen.

Ben benieuwd of dit is wat je bedoelt.

Groenten, Marcel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik bedoel, het helpt me zeker verder om het voorbeeld naar een "life" situatie over te zetten.
Heeeel hartelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan