• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Unieke Resources gekoppeld aan uitvoerder

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Zie bijgaand spreadsheet. Op 27-01-2025 heb ik 5 projecten gepland die in uitvoering zijn. Deze projecten worden door 3 unieke resources uitgevoerd en er zijn 2 uitvoerders gekoppeld aan de resources. In veld O16 wil ik graag de hoeveelheid unieke resources vermeld hebben die op 27-01-2025 voor uitvoerder Henk aan het werk zijn en op O17 die voor Karel aan het werk zijn. Hiervoor ben ik op zoek naar een formule. Hetzelfde geldt voor 28-01-2025, enz. Wie helpt mij op weg. Ben zelf al bezig geweest met sommen.als / aantallen.als / aantalarg(uniek). Kom er niet uit. Dank alvast voor het meedenken.

Bijlagen

Nee Emields, dit bedoel ik niet. In veld O16 komt het aantal unieke ploegen te staan dat op 27-01-2025 aan het werk is voor Henk (Klaas/Jan/Piet). In dit geval zou dit dus 3 moeten zijn. Voor Karel zou dit aantal dus 1 unieke resources moeten zijn (Klaas).

Hallo Globe, dit is hem nog niet. Deze had ik zelf ook. Zie ook de opmerking welke is hiervoor heb geplaatst op Emields zijn uitleg.

Dag Globe, Dit is wat ik zoek. Dank je. Ga ik me vanmiddag weer vermaken en volgende week mijn collega's weer blij maken. Fijn weekend voor jou (jullie) bijdrage(n). Hier was ik nooit opgekomen.

Hoppakee, succes ermee.

Ik heb de namen nu als waardes ingevoerd maar je zou natuurlijk ook met celverwijzingen kunnen werken om het geheel wat dynamischer te maken. Fijn weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan