• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikos84

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
beste,

Dankzij jullie hulp heb ik een fantastische macro, maar ik zou nog één stap verder willen gaan.
Ik zou graag willen dat de sheets in de uiteindelijke sheet van opeenvolgende numbering qua tabbladen wordt voorzien.
Is dit mogelijk?

Code:
Sub CombineFiles()

Dim Path As String
Dim FileName As String
Dim Wkb As Workbook

Application.EnableEvents = False
Application.ScreenUpdating = False
Path = "V:\Received forms" 'Change as needed
FileName = Dir(Path & "\*.xls", vbNormal)
Do Until FileName = ""
Set Wkb = Workbooks.Open(FileName:=Path & "" & FileName)
Wkb.Worksheets("Data").Copy After:=ThisWorkbook.Sheets(ThisWorkbook.Sheets.Count)
Wkb.Close 0
FileName = Dir()
Loop
Application.EnableEvents = True
Application.ScreenUpdating = True

End Sub

gr

Laatst bewerkt:
Ik zou nog een stap terug willen gaan: zet svp de VBA-code tussen Code-markeringen (code tags).

Dit lijkt me, na aanpassing van het pad, voldoende:

Code:
Sub M_snb()
   c00 = "G:\OF\"
   c01 = Dir(c00 & "*.xlsx")

Do Until c01 = ""
      ThisWorkbook.Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count), , c00 & c01).Name = ThisWorkbook.Sheets.Count + 1
      c01 = Dir
   Loop
End Sub

Maar dan kopieert hij toch alle tabbladen en niet meer de specifieke voorafgestelde "Data", uit alle files uit de specifieke directory?

Heb je de suggestie getest ?

Had jij al eerder specifieke data vermeld ?

Hij is getest en hij doet het. Alleen mis ik nog wel dat hij alleen het tabblad "data" uit alle sheets moet trekken en dus niet alle.

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij nog helpen met de additionele functie van alleen de sheet "data" uit een file te halen ipv allemaal (zie huidige macro hierboven).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan