• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke tekst filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiguelOlivier

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2016
Berichten
12
Bekijk bijlage Omschrijving filteren.xlsx

Beste,

Ik zit met volgend probleem op tabblad "omschrijving bij nummers":
In kolom F had ik graag een overzicht gehad van alle omschrijvingen.
Voorlopig gebruik ik de formule "=ALS(D2=0;ALS(C2=0;B2;C2);D2)", het probleem is nu dat elke maand er een kolom bijkomt en dat dit na enkele maanden veel te omslachtig zal worden.
Is er een mogelijkheid dat er een formule is die automatisch rekening houdt met de nieuwe kolommen en ik op die manier terug een kolom krijg met unieke omschrijvingen.

Dank bij voorbaat!

Mvg,

Miguel Lagae
 
Wat wil je eigenlijk?
Kun je dat eens aangeven in het bestand wat je wanneer wil bekomen?
 
Kijk eens of dit in de richting gaat wat je voor ogen hebt.

Vul een waarde in in E1 en zie het result.
 
Het is misschien beter dat ik de bedoeling even schets:

Elke maand komt er een tabblad bij zoals 20161 en 20162 met grootboekrekeningen en grootboekomschrijvingen.
Mijn bedoeling hier is om op een apart excelsheet een tabel te krijgen met alle grootboekrekeningen en grootboekomschrijvingen van alle maanden, uiteraard hoeft de rekening "100000" slechts eenmaal opgenomen te worden.
Daarom heb ik eerst alle unieke grootboekrekeningen gefilterd uit alle maandelijkse tabbladen. Deze rekeningen zie je in kolom A op tabblad "omschrijving bij nummers", dit was stap 1 en was mij al gelukt.
Nu moet ik natuurlijk ook nog de juiste grootboekomschrijvingen bij de juiste rekeningen zien te krijgen. Daarvoor diende deze stap. Het probleem dat ik hier had was dat niet alle grootboekrekeningen elke maand voorkomen, dus daarom heb ik voor elke maand een hulpkolom op tabblad "omschrijving bij nummers" waar ik via vert.zoeken alle juiste omschrijvingen heb gezocht. Al die hulpkolommen moet ik nu in 1 kolom krijgen, namelijk kolom E. En voor dit laatste zou ik graag een vluggere manier vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan