• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarde met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Berichten
70
Tijd geleden dat ik gestoeid heb met formules maar op deze kom ik er helaas niet uit en hoop op jullie expertise.

Ik ben opzoek naar een formule die unieke waarde met een bepaalde voorwaarde neerzet in een aparte kolom. De formule voor de unieke waarde zonder voorwaarde heb ik al in het bestand gezet. In het voorbeeld bestand wil ik de namen in kolom D terug zien waar alleen Nee als bepaling achter staat.
 

Bijlagen

  • Unieke waarden op voorwaarde.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 36
Dank je voor je reactie, klopt alleen maakt dit stukje onderdeel uit van een groter geheel en wil ik liever geen draaitabellen gebruiken. Zeker gezien er enkele leken mee moeten werken zo ik het geheel na invulling van 1 kolom automatisch willen laten lopen.
 
Matrixformule in D2
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A$2:A$15;VERGELIJKEN(1;($B$2:$B$15="Nee")*NIET(ISGETAL(VERGELIJKEN(A$2:A$15;$D$1:D1;0)));0));"")
 
Dank je Timshell, de formule werkt in het geheel, ik was klaarblijkelijk vergeten dat er een * tussen moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan