• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarde tekst in cel met meerder waardes en status tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan09

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2016
Berichten
36
Goedmorgen,

Ik wil weten of het ordernummer op tabbald 1 voorkomt in tabblad2 (kolom C). In tabblad2 komen echter meerder ordernummers in dezelfde cel voor. Daarnaast word er een status vermeld op tabblad twee en deze wil ik graag kunnen tonen op tabblad 1 passend bij het gezochte nummer. Verticaal zoeken kan dit niet oplossen, ik dacht aan vind.spec maar krijg dit niet werkend.

ik hoor het graag,

gr Johan
 

Bijlagen

  • voorbeeld zoeken waardes en status 2.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 14
Matrixformule (ingeven met CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=INDEX(bron!$D$2:$D$4;VERGELIJKEN(WAAR;ISGETAL(VIND.SPEC(B5;bron!$C$2:$C$4));0))

Verticaal Zoeken kan wel maar is wat complexer (geen matrixformule):
Code:
=VERT.ZOEKEN(WAAR;KIEZEN({1\2};INDEX(ISGETAL(VIND.SPEC(B5;bron!$C$2:$C$4));0);bron!$D$2:$D$4);2;ONWAAR)
]
 
Laatst bewerkt:
Oke dit gaat mij nog boven mijn pet ;)

en als ik in kolom D "Gevonden" wil tonen?
 
Als het ordernummer niet bestaat geven de formules in post #2 een fout. Dat kun je gebruiken:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(bron!$D$2:$D$4;VERGELIJKEN(WAAR;ISGETAL(VIND.SPEC(B5;bron!$C$2:$C$4));0));"Niet gevonden")
(vergeet de CTRL SHIFT ENTER niet)
Een niet-bestaand ordernummer geeft status "Niet gevonden". Dan kun je kolom D verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
ja logisch natuurlijk. een status is gevonden dus "gevonden" in die zin overbodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan