• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden met draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefant1981

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2014
Hier staat een uitdraai van alle factuurregels per klant. Op een factuurregel staat het artikel en de prijs per factuurregel.
Ik wil nu uiteindelijk middels een draaitabel de volgende informatie achterhalen:

1. Aantal unieke klanten met een factuur in 2013
2. Aantal unieke klanten met een factuur in 2014

3. Gemiddeld factuurbedrag 2013
4. Gemiddeld factuurbedrag 2014

5. Aantal facturen 2013
6. Aantal facturen 2014

De uitdaging zit hem in het feit dat er geen extra hulpkolommen kunnen worden aangemaakt in de "platte data" Dit omdat deze data geexporteerd wordt vanuit ons systeem en ik niet wil dat ik dit naderhand nog handmatig moet aanpassen.

Ik kies bij voorkeur voor een draaitabel omdat deze onderdeel uitmaakt van een soort Hoofdrapportage en het voor het uiterlijk wel zo fijn is dat alles dezelfde look & Feel heeft. Daarnaast kan ik met een draaitabel eenvoudig dezelfde cijfers dan exporteren voor bijvoorbeeld een verkoper of klant.

Stefan,

welkom op Helpmij.nl!

bedoel je zoiets?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Haije,

Komt al behoorlijk dichtbij.

Als ik nu even klant nr 1 pak zijn het volgens jouw bestand 6 facturen, maar feitelijk zijn dit 2 unieke facturen.
Dit geldt ook voor het factuurbedrag. Nu wordt het totaalbedrag opgeteld en gedeeld door 6, maar dat zou dan 2 moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan