• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden tellen uit een reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ermee aan de slag gegaan. Maar als ik met die formule een groter bereik wil maken. Dan geeft hij constant een foutmelding. Ik heb al veel dingen geprobeerd. Is deze formule beperkt tot maar 10 cellen oid?

Kijk even op deze pagina of je nieuwe bereik wel voldoet aan de voorwaarden voor de gebruikte formule. Kijk ook even of je alle bereiken wel gelijk hebt gemaakt. Plaats anders even een nieuw voorbeeld.

@niek91,

Mogen wij er ook van leren ?

Ik merkte dat de formule van robdgr een foutmelding geeft als er lege cellen in het zoekbereik voorkomen.

Heeft jouw andere formule daar geen probleem mee ?

Tuurlijk mogen jullie er ook van leren. Onderstaande formule aanpassen aan jouw bereik en hij doet het als het goed is.

=SOM(ALS(INTERVAL(ALS(LENGTE(A1:A10)>0;VERGELIJKEN(A1:A10;A1:A10;0),"");ALS(LENGTE(A1:A10)>0;VERGELIJKEN(A1:A10;A1:A10;0);""))>0;1))

Vergeet ook niet met CTRL+SHIFT+ENTER af te sluiten.

Bij mij werkte die zo.

En als er een lege cel in het bereik voorkomt, telt hij die als een extra item ?

Nee, die telt hij dan niet mee. Als dat wel moet dan zou ik het ook niet weten.

Deze zou ook moeten lukken:
Code:
=SUM(--(IF(LEN(A1:A15)>0;MATCH(A1:A15;A1:A15;0)=ROW(A1:A15))))
Inbrengen met ctrl+shift=enter.
Telt lege cellen niet mee als unieke waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan