• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter etimm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

etimm

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Ik heb twee kolommen waarin waarden overeen kunnen komen.
Nu gebruik ik de volgende formule om de unieke waarden te tonen:

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$5000;Vergelijking!$E3)<1;Vergelijking!$E3;"")

Wanneer er in de cellen van blad Vergelijking geen waarde staat dan krijg ik als resultaat 0. Hoe kan ik de formule zo aanpassen dat ik geen nullen krijg?

Het liefst zie ik alle unieke waarden netjes achter elkaar zonder lege regels ertussen. Is dit ook mogelijk met een formule?

Als ik jouw formule gebruik:
Code:
=ALS(RIJ()-RIJ($D$2:$D$26)+1>RIJEN($A$2:$A$26)-AANTAL.LEGE.CELLEN($A$2:$A$26);"";INDIRECT(ADRES(KLEINSTE((ALS($A$2:$A$26<>"";RIJ($A$2:$A$26);RIJ()+RIJEN($A$2:$A$26)));RIJ()-RIJ($D$2:$D$26)+1);KOLOM($A$2:$A$26);4)))

Krijg ik #GETAL te zien. (misschien dat de formule last heeft van de / in "62380/16"?)
Hoe kan ik dit oplossen?

Daarnaast worden de nullen ook opgenomen terwijl ik deze weg wil hebben.

Laatst bewerkt:
Volgens mij vertel je zo maar iets.
In mijn bestand werkt alles naar behoren ook indien je bv Getal5 wijzigt in 623380/16.
Ik snap niet wat je bedoelt met die nullen.

Ik zou je het excel bestand graag toesturen maar op een of andere manier kan er geen bestand geupload worden (niet vanaf het werk en niet vanaf thuis).

Ik vertel zeker niet zomaar wat. Dat zou een beetje zonde van mijn tijd zijn (en iedereen op dit forum).

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg ik #GETAL te zien.

Het is een matrix formule, sluit je de formule wel af met <ctrl> <shift> <enter> ipv alleen <enter>?

Het ziet er goed uit! Bedankt!

Als ik de formule uit kolom A (Blad2) doortrek naar beneden dan krijg ik een 0 te zien. Is er een manier om deze te onderdrukken? ""?

Laatst bewerkt door een moderator:
in A2 staat

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$100;Vergelijking!$E2)<1;Vergelijking!$E2;"")

in A3 staat
Code:
={ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$100;Vergelijking!$E3)<1;Vergelijking!$E3;"")}

dit is een matrixformule en maak je door SHIFT CNTRL ENTER tegelijk in te drukken (i.p.v. gewoon enter).

P.s.
als ik je formule uit A2 doorkopieer naar onder blijft bij mij de cel gewoon leeg ("").

ik snap je opmerking dat je een 0 krijgt dus niet.

in A2 staat

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$100;Vergelijking!$E2)<1;Vergelijking!$E2;"")

in A3 staat
Code:
={ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$100;Vergelijking!$E3)<1;Vergelijking!$E3;"")}

dit is een matrixformule en maak je door SHIFT CNTRL ENTER tegelijk in te drukken (i.p.v. gewoon enter).

P.s.
als ik je formule uit A2 doorkopieer naar onder blijft bij mij de cel gewoon leeg ("").

ik snap je opmerking dat je een 0 krijgt dus niet.

zie mijn bestand: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TMJH3AE66WBL.xls

Er moeten zo nu en dan erg veel bestanden vergeleken worden. Wil dit voor max 5000 tegelijk kunnen doen.

Code:
=ALS(Vergelijking!$E3="";"";ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$100;Vergelijking!$E3)<1;Vergelijking!$E3;""))

en afsluiten met SHIFT CNTR ENTER (het betreft een matrix-formule.

bij 5.000 rijen zal de formule waarschijnlijk wel heel langzaam worden (zie bijlage).

Bijlagen

Code:
=ALS(Vergelijking!$E3="";"";ALS(AANTAL.ALS(Vergelijking!$B$2:$B$100;Vergelijking!$E3)<1;Vergelijking!$E3;""))

en afsluiten met SHIFT CNTR ENTER (het betreft een matrix-formule.

bij 5.000 rijen zal de formule waarschijnlijk wel heel langzaam worden (zie bijlage).

Ongetwijfeld! Maar gelukkig komt meer dan 500 maar af en toe voor. Heel erg bedankt! Het werkt goed. Ik ga morgen even rustig kijken hoe de formule precies in elkaar steekt. Ik moet er tenslotte ook iets van leren :thumb:

Bedankt voor de geweldige hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan