Uninstall Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Op de PC waar ik op werk zie ik onder Start/Alle programma het programma Norton Internet Security staan. Dit programma wil ik er af gooien omdat mijn voorkeur uitgaat naar McAfee Internet Security. Als ik echter via het configuratiescherm/software kijk naar het Norton programma zie ik dat programma daar helemaal niet staan dus kan ik het ook niet verwijderen. Weet iemand een manier om het verwijderen van dit Norton programma toch te kunnen uitvoeren.
 
1) Deïnstalleer uw product:
a. Voer één van de volgende handelingen uit:
• In Windows 98/Me/2000 klikt u op Start -> Instellingen -> Configuratiescherm. Dubbelklik op Software.
• In Windows XP klikt u op Start -> Configuratiescherm. Dubbelklik op Programma’s toevoegen of Verwijderen.
b. Klik op de naam van het geïnstalleerde Norton- of Symantec programma.
c. Afhankelijk van uw versie van Windows klikt u op Toevoegen/Verwijderen, Wijzigen/Verwijderen of Verwijderen of Wijzigen. Volg vervolgens de aanwijzingen op.
d. Start de computer desgevraagd opnieuw op.
e. Herhaal stap a en b tot alle Symantec- of Norton programma’s zijn verwijderd.
f. Start de computer opnieuw op.



2) Voer de Norton Removal Tool uit. Dit kunt u downloaden op onze site: http://www.symantec.com/nrt/
a. U ziet het welkom scherm. Druk op Volgende.
b. Accepteer de licensie-overeenkomst. Druk op Volgende.
c. Tik de letterreeks die u op het scherm ziet staan over in het witte tekstvlak. Druk op Volgende.
d. U ziet een informatie scherm. Druk op Volgende.
f. Nadat het programma voltooid is kunt u de computer opnieuw opstarten.



3) Verwijder de Symantec-programma mappen:
a. Verwijder de volgende Symantec mappen:
• C:\Program Files\Symantec
• C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared
• C:\Program Files\Norton Internet (of andere “Norton” mappen)
• C:\Documents and Settings\All Users\ Application Data\Symantec

___________________________________________________
WAARSCHUWING: Maak een back-up van het systeemregister voordat u hierin wijzigingen aanbrengt. Onjuiste wijzigingen kunnen leiden tot permanent gegevensverlies en beschadigde bestanden. Breng alleen wijzigingen aan in de aangegeven sleutels. Raadpleeg het document http://service1.symantec.com/SUPPOR...416c753afce4cef4c1256a16003b4d6b?OpenDocument
___________________________________________________

4) Verwijder Symantec-register sleutels:
a. Klik op Start -> Uitvoeren.
b. Typ het volgende: "regedit". Klik nu op OK.
c. Ga naar de volgende sleutel in de Register-editor:
• HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec
d. Klik met de rechtermuisknop op de map en kies Verwijderen.
e. Klik op Ja in het confirmatievenster.
f. Herhaal stap d tot en met e voor de volgende sleutels:
• HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Symantec
• HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Symsetup
g. Sluit de Register-editor.
h. Start de computer opnieuw op.



5) Verwijder de tijdelijke bestanden:
a. Klik op Start -> Uitvoeren.
b. Tik de volgende tekst in: %temp%
c. Klik op OK.
d. Klik Bewerken, Alles Selecteren.
e. Klik Bestand, Verwijderen.
f. Indien er bestanden staan die niet verwijderd kunnen worden kunt u dit negeren.



6) Verzeker uzelf dat u alle Windows Updates tot uw beschikking heeft.
a. Open Internet Explorer.
b. Typ het volgende in de adresbalk: http://Windowsupdate.Microsoft.com/
c. Volg de instructies op het verschenen scherm.



7) Uw Symantec programma opnieuw installeren.
 
Waarom zo veel moeite?

Download ccleaner

->open ccleaner, ga naar problemen
->laat ccleaner naar problemen scannen en verwijderen

ccleaner zal, wanneer het programma niet meer te verwijderen is alle losse bestanden(ook uit c:/ verwijderen
 
Waarom zo veel moeite?

Download ccleaner

->open ccleaner, ga naar problemen
->laat ccleaner naar problemen scannen en verwijderen

ccleaner zal, wanneer het programma niet meer te verwijderen is alle losse bestanden(ook uit c:/ verwijderen

Sorry hoor weet je wel waar je het over hebt...NEE dus:evil:
 
ehm..waarom niet? ik vertel alleen dat een progje alles uit je pc haalt? ;) weet je het uberhaubt zelf wel?

Ja ik wel:D

Norton laat zich door CCleaner niet verwijderen,en al helemaal niet met de Probleem oplosser.
Daar heb je echt de verwijder tool van Norton voor nodig.....Helaas:D
 
Ja ik wel:D

Norton laat zich door CCleaner niet verwijderen,en al helemaal niet met de Probleem oplosser.
Daar heb je echt de verwijder tool van Norton voor nodig.....Helaas:D

Nou volgens mij maakt her zeker niet uit want hij verwijderd die programma's gewoon hoor..ik weet niet of het bij jou een uitzondering is?
 
Klinkt een beetje vervelend, maar ik denk dat jij in dit geval de uitzondering bent.
Zoals gezegd door o.a. Bandit en mij heb je hiervoor de speciale Symantec-tool voor nodig, maar uiteraard mag jij het op jouw manier doen...

Alleen geven wij hier graag de juiste adviezen...;)
 
Klinkt een beetje vervelend, maar ik denk dat jij in dit geval de uitzondering bent.
Zoals gezegd door o.a. Bandit en mij heb je hiervoor de speciale Symantec-tool voor nodig, maar uiteraard mag jij het op jouw manier doen...

Alleen geven wij hier graag de juiste adviezen...;)

nou ja..als het echt zo is sorry dan, ik geef alleen een advies hoe het kan, en ik zeg dat ccleaner goed is omdat hij incomplete bestanden verwijderd..niet omdat ik de ervaring heb dat northon een speciale tool nodig heeft. dus het leek mij dat dat gewn moest werken.
 
CCLeaner haalt alleen maar restjes weg, je kan beter eerst via de normale weg een programma verwijderen. Tja in het geval als Norton hardnekkig is, de Symantec tool gebruiken, die is genadeloos.:p
 
Beste Incre,
ik heb redelijk veel ervaring met het weghalen van Norton en ze hebben echt gelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan